Alla inlägg under oktober 2010

Av Jenny - 24 oktober 2010 11:41

Fy på mig vad jag har vart dålig med att uppdatera bloggen. Men tyvärr tar pluggandet och Shelby upp det mesta av min tid. Nu efter att hennes HD status är klar så känns det som att det är hög tid att hon får träna lite mer, tro mig det behövs för det är en massa spring i dom där benen. Har oxå hunnit med att klämma in hela 2 dagars älgjakt. Blev inte mer då en massa viktiga kurser skulle krocka precis med min jaktvecka. Suck. Men det blev iallafall lite mera kött i frysen och lite ben till hundarna.

Måste passa på att skryta en massa över Shelby då det kom till att ta reda på köttet. Inte en enda gång försökte hon tjuva kött. Inte ens fast hon stod med nosen på en stek som låg på köksbordet. Hon fick däremot ett helt eget stoooort köttben att tugga på:


      


Testade att ta av henne benet i tid och otid inte ett enda försök till att morra eller vägra släppa det. Mycket stolt över det oxå. Min "lilla" änglahund :P

Hade även med ett ben till Céli men hon har inte det minsta intresse av att tugga på ben, hon tycker istället att jag ska skära rent och ge henne bitarna så det här är vad hon gjorde medan Shelby gnagde på sitt ben:

  

Hon funderade helt enkelt på om det inte skulle vara dax att ta en promenad igen.

Men efter ett tag så blev lukten av rått kött trötsam för mina 4 benta vänner. Tur att det finns en säng att sova i:

    


Idag har Shelby testa på en ny karriär, dagen till ära var hon sponsrad av Telia hihi :D


                              


Så hennes nya karriär är att spela fotboll..skulle vilja se den som kan komma ifatt henne. Gick med raketfart fram och tillbaka på gräsmattan. Till slut kom hon på att det gick att bita fast i bollen oxå.


Nej det där får räcka för idag har lite annat att pyssla med nu.


Av Jenny - 12 oktober 2010 20:25

Fick i förra veckan tillbaka svaret på Shelby röntgen ifrån KennelKlubben. Kan inte annat än säga att jag blev rejält glad över dom, hennes HD status är satt till grad A dvs det bästa som dom kan ha och hennes armbågar är UA. Så nu har det lättat rejält, viss Erik sa B eller möjligen C vid röntgen men att sedan få ett A, sååå skönt ifall om det skulle visa sig att lilla fröken racerbil skulle vara nått att avla på.

Har även hunnit med att deltaga i hela en dags älgjakt, nämligen igår. Har oturen att behöver plugga tis-tors, är en massa kurser som jag behöver till mitt yrkesbevis som lastbilsförare.

Så igår hade vi turen att skjuta 2 djur. Så jag tog med Shelby ner till slakthuset...kan ju säga att hon inte direkt gillade lukten av älg eller ens synen av döda djur. Hon vågade knappt lukta på skinnet efter att den var flådd. Men efter mycket lockaden så vågade hon sig till slut fram till skinnet och lukta på det och även slicka lite på det blod som fanns på skinnet. Men att våga sig fram till skallen..det vart lite överkurs igår. Men efter lite mera lockande och visande så vågade hon iallafall nosa på klöv och bita lite i den. Så mer än det behöver hon såklart inte göra, tänker inte stressa henne till nått.

Nej nu ska jag fortsätta med mitt pluggande av teori.


Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards