Alla inlägg under oktober 2014

Av Jenny - 27 oktober 2014 10:08

Känner just nu att tiden inte räcker till..den borde göra det då jag är arbetslös men det känns inte så. Jag får ont i magen bara jag funderar på hur jag ska hinna med att träna Assi, träna Shelby och sen hinna gå nån promenad med Cille.

Assi borde vara rumsren nu tycker jag men nu är hon inne i en vrång period..dvs man kan vara ute med henne i 1 timme och hon bara kissar. Sen tar det banne mig inte 5 min efter att vi kommit in så har hon gjort nummer 2. Känner att orken inte finns jämt till en trostsig rr valp. 

Sen har vi Shelby som skulle behöva mer egentid med mig men som jag inte hinner med att ge henne. Hon mår inte bra av att alltid få vara nummer 2 eller att höra hur man måste banna Assi i tid och otid. Ångesten hopar sig för mig.


Sen måste jag hitta andar hundar för Assi att leka med och sen skulle hon behöva träffa mer folk...men jag drar mig för båda dom där...jag vet hur lätt Shelby vart förstörd och är ska jag erkänna en aningens överbeskyddande över Assi. Vill inte vara med på samma resa igen. Plus att då fröken inte är rumsren än så drar man sig för att åka till folk. 

Sen hundkompisar ja vart hittar men en ägare som förstår att en ridgeback låter en massa då dom leker, det kan låta som fullt slagsmål fast att det inte är det. 

Tål att grubblas på ännu mer....

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards