Direktlänk till inlägg 11 mars 2017

Ångrar

Av Jenny - 11 mars 2017 21:15

Det finns något jag ångrar mer än allt annat i livet. Det är att jag lät en idiot intala mig att Shelby är en vek och korkad hund.

Hon är allt annat än det, nu gissar jag att personen i fråga kommer snoka här eller iallafall få det jag skriver rapporterat till sig så jag väljer därför att tilltala dig direkt men utan namn.

Du skulle se henne idag, hon som du kallade vek och korkad. Hon är mil därifrån, hon är smart..smartare  än någon av dina hundar, dom du har idag eller dom du haft. Shelby kan i alla situationer gå lös, hon är följsam och snabb i skallen. Hon kan räkna och hon kan hämta sina saker ur andra rum utan att jag visat henne vad det är jag ber henne hämta. Ångrar så att jag någon sin lyssnade på ditt skitsnack. För vem vet hur långt hon hade kunnat gå om jag bara hade trott på det jag såg hos henne redan som valp. Att hon lärde sig att när jag klappade på min axel skulle hon lägga sina framben där innan jag lyfte henne ur bilen. Att hon lärde sig sitta utan röstkommand utan följer ett handtecken istället. I henne bor en vakthund av rang som vaktar min mamma och hennes gård, räckte med att hon stod mellan min mamma och 2 som kom för att fråga om hennes bil var till salu för att fatta att i den där hunden klappar ett tappert hjärta och en modig själ som inte skulle tveka att försvara om det skulle behövas. Det är inget jag har lärt henne eller ens uppmuntrat henne att göra.

Som sagt du skulle se henne idag, hon lever livet med oss och har dom bästa hundvänner som finns i grannbyn.

Jag kan aldrig få tillbaka den tid du kostade oss men vi kan banne mig göra det bästa av dom år vi har framför oss, för dom kan du iallafall inte ta ifrån oss hur gärna du än skulle vilja.

 
 
Ingen bild

Mamma

12 mars 2017 14:57

Det var det bästa Du har skrivit om Shelby. Hon är hur pigg som helst och världens bästa hund <3 <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar ell...

Av Jenny - 13 augusti 2017 20:27

Efter som att Sheena blir mer och mera aktiv för varje vecka som går så beslöt jag mig för att jag skulle leta på den blå tärningen som man stoppar godis i och som hunden sedan får rulla för att få ut det. Har inte lyckats med att hitta den men se Sh...

Av Jenny - 16 juli 2017 17:17

Måste bara skriva och berätta att Sheena är den coolaste lilla valp jag någonsin träffat. Hon är totalt orädd för allt, älskar folk och hundar fast att hon aldrig sett dom tidigare. Viftar glatt på svansen till alla vi ser när hon får träffa nya milj...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:16

Dåså är det dags att berätta lite nyhter och av den goda sorten..... :) Sedan i onsdags huserar numera 2 st ridgebackar hos oss igen. Då var jag ner till Mölnlycke ooch hämtade hem Shelbys lillasyster Sheena :) Söt som socker men med tänder som e...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:05

Då är det dags för en förändring och lite nyheter men mer om det lite senare...     ...

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards