Alla inlägg under januari 2011

Av Jenny - 23 januari 2011 20:55

För nån hur mycket ens hund betyder? Mycket bra fråga det där, tror att alla som har hund eller för all del nått annat husdjur kan förstå men dom utan har svårt att ens tänka sig hur man kan känna för sitt djur.

Jag kan helt ärligt säga att Shelby är min ljusglimt i ett mörkt liv. Hon kom in i mitt liv som en stormvind och räddade oss alla ifrån allt deppigt. Shelby som jag köpt med pengarna jag ärv efter min far, känns som att det inte var nått slöseri att skaffa henne. Jag hade lääänge velat haft en egen hund som inte skulle präglas på jakt, funderade på en amstaff eller ridgeback redan medans han levde och vi hade Klinga och Céli. Men se ödet ville nått annat och det fick vänta med en ny valp, först fick Klinga diabetes och skulle ha sprutor morgon och kväll, sen fick min far cancer och vårat liv vändes upp och ner. Han gick bort för tidigt men slapp iallafall plågas, sen fick vi som var kvar slåss emot puckon som skulle föreställa mina halvsyskon och min farbror, behöver jag ens säga att idag är dom bort ur mitt liv för evigt. Mitt i allt detta orkade inte Klingas kropp längre utan hon fick somna in och nu börjde det synas på Céli att hon saknade dom båda. Då kom åter funderingarna på att skaffa en hund till och efter lite mera funderande fick det bli en ridgeback, ångrar INTE detta beslut. Då jag har världens mysigaste hund och världens bästa uppfödare. Ska jag köpa en till hund så blir det en ridgeback till och alla gången en Oppigårdare :)

Hittade en dikt på nätet som jag gillar skarpt:

Hundens tal till matte


Jag har ristat mina klor i mattes hjärta att hon är min. 
Mina ögon har hon lovat mig trohet. 
Jag lägger mitt huvud i hennes hand, för hon tycker om mig. 
Hennes svala händer leker över mitt heta skinn. 
Innan jag somnar ser jag in i hennes ögon för att när jag sover ha hennes bild i mitt minne. 
När jag vaknar finns hon alltid där. 
Jag är trygg nära hennes kropp för hon vaktar mig. 
Hon är trygg nära min mjuka päls för jag vaktar henne. 
Jag följer varje steg hon tar, jag lyssnar på varje ord hon ger. 
Jag har ristat med mina klor i mattes hjärta att hon är min.


Stämmer helt in på Shelby kan jag säga. Hon sover alltid med mig i sängen och är vi ute å går så vil hon gärna gå och vila nosen i min hand med jämna mellanrum.


Av Jenny - 15 januari 2011 15:07

Nu har det gått sådär länge igen sedan man uppdaterade bloggen. Beror bara på att jag tänker idag när jag kommer hem ska jag fix med bloggen men inte kommer jag ihåg det när jag väl är hemma.

Nu ska vi se vad som har hänt sen sist..nyår har passerat med Céli som hatar raketer och Shelby som kollar ut genom fönstren om hon kan se dom eller inte. Blir dock innerligt less på folk som ska skjuta raketer hela nyårs kvällen och ett bra tag in på det nya året.Tycker det räcker förbannat väl med att dom skjuter på 12 slaget. Men men vissa kommer aldrig att fatta så är det bara. Innerligt glad att Shelby inte är det minsta rädd.

Apropå Shelby så har hon hittat nya favvoleksaker...råa potatisar som hon kastar runt med ute på gården och springer efter. Tänkt att nått så simplet kan roa henne såååå länge, å sen har hon såklart sin matta och sockan ute. Vanten den har kommit in i värmen och håller sakta med säkert på att demoleras.

Annars så är det full fart på Shelby och vi är mest ute på helgerna då en annan har lite tid över.

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards