Alla inlägg under juni 2012

Av Jenny - 9 juni 2012 21:14

Efter att ha pratat med bästa Eva igår så känner jag att dagens blogg till att börja med kommer att vända sig till henne. Vi hr nere hoppas din fossing blir bra snabbt :)  Sen vill jag bara fortsätta med att säga att till och med jag känner hur hjärtat gör ont av att veta att din vackara Mumin inte mår bra. Avundas dig inte det beslut du fattat, jag vet så väl hur det känns när man ska ta det dära beslutet. Man vet att det är rätt men lika väl känns det som att nån sliter hjärtat ur bröstet på en, ingen som inte haft ett djur kan ens börja att förstå hur ont det gör eller hur ont orden som vissa slänger ur sig gör. Jag hatar att höra meeeen det var ju bara en hund...nej det var inte bara en hund eller vilket djur det nu gäller. Det var en älskad vän och en familje/flock medlem.

Minns så väl när lilla Klinga somnade in i min famn den där dagen för över 3 år sedan...jag visste att det var rätt val, hennes tid var till ända med oss för denna gång. Men lika förbaskat så gjorde det ont och tårarna rann...att sen komma till jobbet och få höra att en viss person med egna djur sagt att jag var en tönt för att sörja en hund...det var väl bara att köpa en ny. Men som man brukar säga hämnden är ljuv...när hennes häst dog och hon ville ha sympatier fick hon samma svar tillbaka du kan väl köpa en ny avdankad travare med en massa skador..det är väl inget att sörja för.

Så bästaste Eva du vet att vi finns här och jag lover att vi kommer upp och hälsa på dig med Shelby så får du iallafall krama mitt lilla odjur som ärvt sin pappas lugn och vänlighet.


Sötaste lilla Shelby som är så mjuk och följsam att jag knappt kan tro att det är sant. Kan säga att hon har lärt mig en massa och det har även bästa Eva gjort...så nu ser både jag och Shelby fram emot nya saker vi kan lära oss. Kan säga att efter spårkursen uppe hos eva har jag tänkt till lite och försöker nu tänka på att inte vara dominat i mitt kroppsspråk och jag tror det funkar för nu har Shelby huxflux fått upp intresset för att hälsa på okända människor..hon har även fått se att alla hundar som kommer springade inte är elaka eller vill en illa...så nu håller jag tummar och tår att detta även visar sig när vi ska på utställning samt när vi ska spåra igen :)


Sen har jag äntligen laddat in lite bilder på Shelby och Cille...så jag postar dom nu:


               

Dom här bilderna är ifrån när jag fixade med mammas grönsaksland på baksidan och som ni ser så fick jag grävhjälp av Cille och hör å häpna hon grävde på rätt ställe :D Sen tyckte Shelby att det behövdes ett stöd vid stolen där mamma höll på att rensa ut gräslöken ur tuvorna jag grävde upp.


   Och här väntar dom på tårta på Cilles )9 års dag.


                   Och här äter dom sina prinsess bitar för fulla muggar... Å innan nån påpekar nått ja mina hundar äter vanlig tårta, men det händer 2 ggr om året när dom fyller år och då får man synda.


Nej nu har jag nog inget mer att blogga om för kväll..


Som sagt mina varmaste tankar till Bästa Eva och hennes flock       

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards