Alla inlägg under februari 2017

Av Jenny - 26 februari 2017 15:00

Nu har det varit tyst och tomt här allt för länge. Nu är orken tillbaka hos mig och Shelby.

Vissa nyfikna hade säkert hoppats på att skatan skulle ha knäckt oss...tyvärr stumpan du får pröva lite bättre nästa gång.

Du skulle se Shelby nu och du skulle se hennes bästa vänner ifrån Floa :D Oj oj oj säger jag bara...Shelby leker med sånadär "farliga" hundar...läs nu farliga med en stoooor dos ironi. Det finns inga farliga hundar bara kassa hundägare som inte kan hantera det dom har i andra änden av kopplet.


Så vad har vi hunnit med sedan jag slutade Blogga?? Tja en massa om jag ska vara ärlig, jag har skadat mig både här och där, varit på rättegång osv. Shelby har också skadat sig både här och där, bland annat 2 stycken klokapsel brott, ett på en sporre och ett på en tå. Det på sporren fick dom lov att ta bort hela kapseln och sen blev det smärtlindring och penicilin, den på tån hade vi större tur med och dom kunde bara ta bort det som var skadat ute på klon och sen blev det bara smärtlindring. Shelby får en massa beröm av både veterinär och djurvårdare på kliniken, där går hon under namnet deras lilla sångfågel :D

Shelby har också under en tid av deppande lyckats slicka sig en kal fläck på ett framben, denna har det tagits prov på och skickats till analys, det är just det bara en fix idé och ska smörjas med salva och ev ges injektioner av kortison om det blir värre. Tänk inte en enda gång har dom klagat på hur Shelby mår eller hur hon blir skött..konstigt värre :D

Sen har Shelby fått vara en bortskämd liten hund...efter att Cille gick bort så började hon strula med maten, åt inget vissa dagar och bara lite torrfoder andra. Förra sommaren var det bara kycklingflié som dög åt henne och då skulle den vara grillad med marinad på. Visst hade hon kanske ätit till slut men det gör helt ärligt ont i hjärtat att se sin hund vägra äta. Man hinner tänka på både det ena och det andra felet dom kan ha. Idag får hon äta det hon vill, ibland duger det med blötmat ifrån Four Friends och just nu är det Bozita Roburs blötmat som gäller och sen käkar hon sitt vanliga torrfoder på det. Som sagt hon får vara bortskämd och lycklig.


Tänte visa lite bilder på Shelby och hennes bääästa vän i hela världen...Bullyn Jax =) Har fått lov att låna bilderna av Jax matte Suzanne TerrierLigan Andersson


         


Så ser vårat liv ut idag och nu tänkte jag uppdatera bloggen lite då och då


//Jenny

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards