Alla inlägg under augusti 2012

Av Jenny - 25 augusti 2012 10:11

Så hade jag köpt en...men nu ville jag ha 2 hundar som nu tyvärr :P visat sig vara förklädda kossor. Anledning till detta är att dom blir bara värre och värre ju längre det går på sommaren med sitt gräsätande. Ok jag fattar att dom vill ha gräs om magen är i olag som det brukade vara på Klinga hon åt gräs för att kunna kräkas varje morgon mer eller mindre. Tro mig hon var oxå vääldans noga på vilken sorts gräs hon skulle ha. Medans Cille och Shelby betar av allt hej vilt och inte spyr. Just nu verkar det som att gräs måste man stoppa i sig innan man kan göra nummer 2.

Blir lite dåligt med bloggande just nu då jag efter en kur med penicillin inte känner att jag ä riktigt på banan igen. Vet inte var min energi tagit vägen men just nu skulle jag bra gärna vilja låna lite av Shelby, för se hon har då energi så det räcker och blir över. 

Det är tur att hon mitt i allt busande oxå är så rackarns söt annars tror jag inte nån av oss stod ut. Kan ju säga att Kapten Bölja slår till minst en gång varje dag till min mammas stora förtret, hon har sedan länge tröttnat på att bädda om sängen och lägga tillbaka bädmadrasserna som fröken hoppa runt river ner hela tiden.

Förbannar mig själv lite oxå för att jag lärt Shelby fånga leksaker i luften...då hon alltid ska ta saker ett steg till så nu slänger hon leksaker på oss i tid och otid när hon vill leka..hon har en massa idéer.

Som igår kväll när jag drack mjölk ur en mugg, ja se då ville hon testa att stoppa ner nosen i den och dricka...tro mig hon lyckades med det oxå vilket ledde till att jag inte fick nån mjölk till min mat...

Ska försöka ta mig i kragen och få lite energi att ta lite bilder och blogga mer, det här med att inte äta och bara vara trött funkar inte längre.



Av Jenny - 12 augusti 2012 13:04

Fattar inte vart åren tagit vägen...Shelby fyllde igår 3 år, tyckte det var nyss vi fick veta av Eva att valparna var födda.

Nu kan ju mycket bero på att Shelby inte beteer sig det minsta som en hund som är 3 år utan snarare som en valp, hon är åter vildare än vildast...det hoppas i sängar, det bits stövare och det bits människor, det dödas leksaker och det jagas potatis både inne och ute. Allt detta efter att vi drog ner lite på hennes mat efter att få höra att hon var lite för rund.


Det får räcka med en kort blogg, har ingen energi efter att ha vart sjuk och käkat penicillin i 10 dagar med en pajad mage som följd. Men mer om det en annan gång


Nu ska jag leka med min 3 åriga valp =)

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards