Alla inlägg under juni 2011

Av Jenny - 28 juni 2011 23:22

Måste ju visa att min mamma har inte bara 1 diskmaskin utan 2 st med 4 ben vad annars. Med dessa bilder vill jag också visa att mina 2 matfixerade hundar inte har det minsta agg emot varandra fast det vankas mat eller att få slicka av en tallrik eller långpanna. Det är alltid såhär lungt i köket om dom ska dela på nått. Så skönt att slippa en massa bråkande om mat. Trodde inte att det skulle gå såhär bra då Cille har haft lite maktbegär runt mat emot oss 2 benta flockmedlemar. Men allt det är som bortblåst sedan vi fick Shelby. Numera vill ju Cille till och med klippa sina klor utan en massa bråkande, visst hon får godis under tiden men det går bättre än det någonsin gjort. Fast det som det är lättast att hantera är Shelby bara att ta tången och säga hit så kommer hon gående med öronen hängande som 2 disktrasor...visst det är nått hon inte ser fram emot men säger jag hit så kommer hon iallafall. Inte det minsta bråkande där heller.

Men nu så kommer bildbevisen på diskmaskinerna oj jag menar ju såklart hundarna :P


               


Efter ett tag så tröttnade såklart Shelby på att slicka rent och sen när hon fick se att långpannan snurrade om man petade på den så vart det funderande på hög nivå: 



När hon nu inte är inne och hittar på bus så är det en massa bus ute, kolla bara har en massa tjuren Ferdinand bilder på henne:


          

Tur att vi inte är pedanter när det kommer till blommor och blomland. För det hon egentligen är ute efter är gräs...detta ska det tuggas på i tid och otid innan man kan göra nått ute. Cille är precis lika.

Måste ju oxå berätta att min lilla Shelby har en ny matpassion och det är jordgubbar...suck hon blir bara värre och värre när det kommer till att äta udda saker.

Så nu laddar vi inför nästa helg och MH i Bollnäs...hmm undrar just hur detta kommer att gå...bra hoppas jag men man vet ju aldrig vad lilla illbatting får för sig.

Slänger med några bilder till som jag tog på henne i helgen. Inte lika mycket av en linslus som hon var tidigare men fortfarande lätt att ta bilder på.


     

Av Jenny - 24 juni 2011 21:13

Ville bara passa på att önska er alla en glad Midsommar ifrån mig och hundarna. Vi har bara latat oss idag då jag har sabbat mitt ena knä så att jag knappt kan gå, tack och lov för en hund som Shelby som kan springa av sig på tomten och som verkligen ääääälskar att springa. Hmm vad mer har vi gjort jo vi har käkat hemgjorda grillade hamburgare...både vi och hundarna. 

Nej nu kallar soffan på oss alla :P Skriver mer nån annan dag under helgen.


 

Av Jenny - 15 juni 2011 21:51

Har inte glömt bort varken blogg eller hundar...har bara haft rejält fullt upp ett tag. Jag jobbar numera varje vardag, har tydligen inte ens ledigt på röda dagar....suck.

Så när jag väl är ledig försöker jag aktivera Shelby så gott det går.

För 2 helger sedan så skulle vi ha gjort ett MH test på henne i enköping men detta vart inställt, Kanske lika bra då jag jobbade rockstad falun. 

Men ang Mh testet så gör vi ett nytt försök den 9/7 men denna gång i bollnäs. Hoppas verkligen att min illbatting klarar det, hon är ju orädd för det mesta. Ta bara hennes senaste sommar passion. Det är att sitta och kolla på blixtarna när det är kväll/natt och åskan går. Detta fast Cille är rädd som bara den för åska, men sen så har ju hon oxå vart med när åskan slog ner på vår tomt och dödade allt som var inkopplat i stöm eller telefonjack. Bara rena turen som gjorde att huset inte fattade eld. Men nu har vi kommit på hur man får Cille att lugna sig om man inte har ork att ta bilen med henne. Man låter henne lägga sig där hon tycker det är bra å sen över med en filt eller nått över huvudet. Då slappnar hon av direkt och somnar.

Så skönt att det finns enkla lösningar ibland även om jag skulle kunna önska att Cille var mer som Shelby totalt orädd och bara förbaskat nyfiken.

Har haft mamma och Shelby på besök nu ikväll, måste ha hjälp att lägga om ett sår som jag lyckades få på rockstad falun, en djup reva på benet gjord av en galvad spik eller nått i den stilen. Som inte direkt vill läka som det ska. Ser ju på Shelbys intresse att nått måste vara fel med såret...hon skulle allt bra gärna vilja försöka slicka det rent....suck hon är precis som Klinga i det fallet. Hoppas bara inte hon blir helt lika som henne för se Klinga kunde till och med få för sig att bita bort sårskorpr på benen när hon slickade fötter och ben på oss.

Men nej nu kallar sängen , snart helg så man får åka hem till odjuren :P

Av Jenny - 1 juni 2011 22:38

Helgen som var gjorde vi inte mycket, var mest hemma och slappade. I och med att det inte vart så mycket gjort så har Shelby haft en benägenhet att sura sedan jag åkte i söndags. Så idag gjorde jag en blixtvisit hemma till hennes och Cilles stooooooora glädje. Trodde dom skulle riva hela huset innan jag hann fram och öppna dörren så dom fick komma ut på trappen och hälsa.

Kan väl erkänna att det som fick mig att smälta och åka hem var när mamma berättade att Shelby sitter i min säng och kollar ut med ett öra felvänt, det ser ut som att hon väntar på nån. Så då jag fått köra min tur idag så kunde jag skynda på den hur mycket jag ville. Passade oxå på att göra det idag då jag ska jobba extra på rockstad falun hela helgen och kommer inte hem förrän på lördagnatt tidigast annars blir det söndag och över dagen.

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards