Direktlänk till inlägg 3 november 2015

Så kom en era till sitt slut

Av Jenny - 3 november 2015 17:00

Öppnar bloggen tillfälligt igen för att berätta att för snart 3 veckor sedan fick en era i mitt liv sitt slut.

Min vackara lappapa Céli gav upp och fick somna in, hela 12 år gammal och med mig mamma och Shelby vid sin sida.

Att jag säger att en era fick ett slut är för att jag i nästan mitt hela 36 åriga liv har haft schillerstövare med mig, ifrån dom första korten då jag kom hem ifrån bb som nyfödd tills för 3 veckor sedan. Visst vi hade några hundfria liv sen kom Klinga min drever till oss och då hon var 6 år så kom lilla Céli till oss. Eller lilla kanske var att ta i då fröken redan vid 8 veckors ålder var rejält långbent och pigg på att springa och busa och sova på alla andra ställen än i sin säng i köket :)

Hon som var min present till min far på hans 60-årsdag och som skulle bli hans jaktkamrat i många år, så såg planen ut men tyvärr så ville tiden och sjukdommar annat. Hon fick iallafall 4 glädjefyllda år med min far och 6 år med Klinga innan dom båda försvann. Sen fick hon en busig lillasyster vid namn Shelby och för ett år sedan en till syster vid namn Assi som vi kämpar för varje dag som går. Men nog om det.

För nu har vår älskade Céli fått vandra vidare till en värld utan smärta och ålderskrämpor, där jag hoppas hon får vara med Klinga och min far igen. 

                                 

Nu finns inte längre den norrländska präriens gudinna i vårt hem, det blev tyst och tomt utan våran lappapa som skällde så fort någon kom på gården eller gick förbi. Ingen som skäller och stutsar när det är dags för mat.

Tur att ingen kan ta ens minnen ifrån en.

Sov gott vackra Céli matte älskar dig   

 
 
Ingen bild

Ninna Berglund

3 november 2015 17:55

Fint skrivet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar ell...

Av Jenny - 13 augusti 2017 20:27

Efter som att Sheena blir mer och mera aktiv för varje vecka som går så beslöt jag mig för att jag skulle leta på den blå tärningen som man stoppar godis i och som hunden sedan får rulla för att få ut det. Har inte lyckats med att hitta den men se Sh...

Av Jenny - 16 juli 2017 17:17

Måste bara skriva och berätta att Sheena är den coolaste lilla valp jag någonsin träffat. Hon är totalt orädd för allt, älskar folk och hundar fast att hon aldrig sett dom tidigare. Viftar glatt på svansen till alla vi ser när hon får träffa nya milj...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:16

Dåså är det dags att berätta lite nyhter och av den goda sorten..... :) Sedan i onsdags huserar numera 2 st ridgebackar hos oss igen. Då var jag ner till Mölnlycke ooch hämtade hem Shelbys lillasyster Sheena :) Söt som socker men med tänder som e...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:05

Då är det dags för en förändring och lite nyheter men mer om det lite senare...     ...

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards