Alla inlägg under januari 2013

Av Jenny - 21 januari 2013 20:37

Sett sorgen i en hunds ögon. Nejdå ingen av dom har gått bort men Cille har haft lite minnen från en svunnen tid. En tid då hennes husse levde, det stog åter igen bössor i hallen, det kom nån som hon älskar över allt annat för att hämta dom. Men inte henne, var länge sedan jag såg den sorgen i hennes blick.

Tycker att hon redan förlorat så mycket men att behöva mista dig oxå. Visst du säger att det inte var sista gången men jag vet att det kommer bli så. Du kommer glömma oss, glömma den där långbenta valpen som du hade i din famn under resan hem ifrån Umeå, en nätt resa på 144 mil tur och retur.

Tro inte för en sekund att jag kommer berätta för dig när hon inte längre finns, för jag trodde att du som var med på hennes första resa oxå skulle vilja följa den dagen hon gör sin sista- Men tiden och livet ville annorlunda och du valde att inget säga om att du snart ska flytta. Så då väljer jag att stänga dörren efter dig för gott när denna månda är slut. 

Får vara glad att jag har mina hundar och framför allt Shelby som tröstar oss alla, kryper nära Cille när hon suckar och kollar ut bort genom mörkret, tröstar mig och mamma när tårar av tomhet efter en vän som alltid fanns där faller. Det blir bättre, det kommer nya vänner. Men ingen tro mig ingen kan ta din plats i Cilles liv.

Hoppas det gör lika ont på dig som det gör på oss.


Av Jenny - 17 januari 2013 11:06

Japp nu har jag äntligen köpt Shelby ett nytt täcke, ett hurtta täcke. Fast det bidde inget rosa utan ett blått och ifrån petfynd.se

Snacka om att dom var snabba med att skicka täcket, beställde det på tisdag och igår låg det i lådan :) Plus att det var rejält bra pris på det oxå, sänkt ifrån 625 till 399. Nu återstår bara att se om fröken tycker att det nya täcket duger eller om det ska styckas emot väggar och buskar :P

Lyckades iallafall få en bild på henne med nya täcket på sig:

 


Av Jenny - 14 januari 2013 10:19

Erkänna att jag bara jävlats med alla ang inlägget om vem som dödat vad....kunde inte låta bli :)

Här kommer en bild på vart pälsen kommer ifrån och vems tassar som lämnat spåren:

   

Det är ju såklart den mest bortskämmda ridgebacken i Dalarna....Shelby hittade en pälsmössa ute i garaget som jag städat ut ur en garderob och som vi skulle slänga bort...men nu är den hennes bästaste leksak. Vi har full hela huset med skinnbitar ifrån den där förbenade mössan. Men hon har ack så kul med den så vi lider i det tysta medans fröken leker vidare. Till och med Cille springer runt med dom småbitar som Shelby drar loss och leker :)

Av Jenny - 10 januari 2013 14:26

Vad det är som dött här ?


     


Sen kommer det en bild till på tassavtrycken plus en pälsbit till:

 


Å några fler ledtrådar får ni inte...så vem har dödat vad här??



Av Jenny - 8 januari 2013 14:04

Undrar om hundar lämnar nått nyårslöfte som en massa av oss människor gör,dock inte jag. Om det nu skulle vara så att dom gör det så skulle nog Shelbys löften lyda såhär..jag lovar att hoppa i sängen varje dag samt att retas och bita min stövar syster igen. För det är precis det hon gjort...hoppat i mammas säng varje dag sedan 2013 började. Å sen har hon blivit rejält odräglig emot Céli igen.

Hmm undrar vad Cilles löften skulle vara då, att forsätta att spela döv om matte säger åt mig nått samt att inte längre gå utan bara studsa eller springa fram.



Av Jenny - 1 januari 2013 15:24

Vet inte varför jag ens lurade mig själv att tro att ett nytt år skulle vara något annorlunda. För här börjar det nya året precis som det förra slutade...med att kapten bölja har slagit till igen. Men denna gång i soffan i vardagsrummet och inte i mammas säng som vanligt. Så här är allt precis som vanligt. Nej nu ska jag och Shelby slänga oss i soffan och vila på maten.

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards