Alla inlägg under april 2015

Av Jenny - 4 april 2015 10:55

Då har vi äntligen vår nyfikna brunnos hemma igen :)

Vi har även fått svar på frågan om det går att låta Shelby ha tillgång till alla rum i huset....svaret är NEJ, Kapten Bölja hade roat sig i dubbelsängen igen :) Måste säga att jag trodde att Shelby vid 5 års ålder hade blivit lite vuxen och växt ifrån det där hoppa i sängen buset, men icke. Så fort man lämnar henne ensam så ska det tydligen hoppas i den som straff för att hon blev just ensam...busunge.

Cille blev överlycklig av att återse sin lilla syster, som hon pep och gnällde och hoppade runt, 12 år gammal, men igår syntes inte en skymt av hög ålder. Hon skuttade runt i hallen som en kalv på grönbete :)


Så nu är hela flocken samlad igen och lugnet börjar så smått infinna sig, Assi har kollat av så alla hennes leklådor står kvar :)

Av Jenny - 2 april 2015 10:44

Imorgon får jag äntligen åka och hämta hem min lilla söta Assi. Innan nån dra en massa konstiga slutsatser så nej det är inget fel på henne. Men jag är hennes fodervärd så nu var det bästa Evas tur att ha henne ett tag. 

Det gick som tur var smärtfritt att lämna av henne uppe hos Eva, Shelby var med så hon vet minsann vart lillasyster är. Tyvärr så kan jag inte ta med lappapan då åldern börjar ta ut sin rätt på henne och hon har svårt att komma in i min bil ibland ska tilläggas. 

Nu gick det ganska bra för henne, var lite orolig hur hon skulle ta det då hon redan minst så mycket i sitt liv, sin husse och sin första hundkompis. Dom första dygnen gick det bra....sen började hon dra runt på en gris som Assi lekte med innan vi åkte upp till Segersta. Har gjort lite ont i hjärtat att se hur Cille saknar sin lillasyster. Shelby saknar oxå sin lekkamrat till max. Men imorgon får vi äntligen åka upp och hämta hem henne igen.

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards