Alla inlägg under november 2011

Av Jenny - 21 november 2011 10:50

Ja nu får det bli lite långt mellan bloggarna då jag som sagt jobbar och är det em som jag gör så är det mörkt när jag kommer hem till rackarungarna. Plus att dom dagarna gör vi inte så mycket innan det ska jobbas :P


Så hmm vad har vi då gjort sen sist. Få se nu Shelby har fått gräva gropsmani igen, vilket nu visar sig som en stoooor grop vid friggebodens ena gavel. Den där hunden hon kan hon. Hon har även fått fnatt på att vara under både husvagnen och slägvagnen. Så det är full rulle in under dom, sen ligger hon där och gräver och gnäller som en galning. Nästan så att hjärtat stannar varje gång då man tror att faaaaaan nu har hon kört fast under. Värst är det ju när detta är under husvagnen som vi inte har en chans att flytta själva. Får hoppas att om olyckan skulle vara framme att man har nån snäll granne/bekant som kan lyfta den med en traktor eller nått.

Å vad har då Cille gjort, hmm jo hon har fått för sig att det är rackarns gott med klementiner, fattar inte vad det tagit åt den hunden. Hon har typ blivit piggare än pigg dom senaste veckorna/månaden. Vet inte vad det beror på men hon försöker härma efter Shelby i det mesta. Nu vill hon helt plötsligt ligga i soffan när vi kollar på teven. Hon kan till och från inte heller vara ensam i ett rum utan flyttar vi oss så flytta båda hundara sig efter. Klipper jag klora på Shelby så kommer Cille och tigger om att få sina klippta. Som sagt fattar inte vad som flugit i den där hunden just nu.


Nått mer? Hmm ja skulle väl vara det faktum att det inte längre känns ok att Shelby lös på kvällarna, missförstå mig rätt nu hon springer inte lååångt ifrån mig men iallafall. Det känns inte alls bra efter att dom sett en varg inne i byn. Vet inte hur ett möte mellan 1 varg å 1 ridgeback skulle sluta och vill verkligen inte testa det heller. 

Skulle jag gissa så är det att vargen nog får sig en rejäl springtur/attack av en ridgeback. Tror att Shelby skulle nog ställa den eller fösa den emot mig. Å nej jag är INTE för varg å det är min åsikt. Vi kan inte ha ett vilt djur begränsat på några få landskap. Ska vi ha skiten här så ska det vara över hela landet, Då får rädda söderbor och lappar allt lära sig att acceptera att vi ska ha en biologiskmångfald i det här landet.

Anser oxå att det inte är ett vilt beetende att vara inne bland bebyggelse och inte skygga undan för nått.

Men men det är visst såhär vi ska ha det. Kan bara hoppas att den hittar ett nytt revir långt här ifrån.


Ännu nått mer? Japp Shelby totalälskar vädret vi har just nu, hon hatar ju kyla som alla vet vid det här laget. Fast jag tycker att vi kan behöva lite snö iallafall så det blir lite ljusare ute.

Hittade lite bilder på rackartuss när hon lekte med sin spelbutikssponsrade handboll....ny karriär på g tror jag visst :P


                         


Japp ni ser rätt hon har ett litet täcke på sig. Det är hennes valptäcke som jag drar på henne när vi ska vara ute länge och jag inte har tid att aktivera henne hela tiden. Då blir det täcke på, plus att det är lättare att se henne med det, litar inte heller en sekund på dom där "duktiga" småviltsjägarna som vi har här i krokarna som ska envisas med att skjuta på allt som rör sig.

Av Jenny - 8 november 2011 12:31

Börjar lite snabbt med att be om ursäkt för svordomen i rubriken. Men ibland blir det bara för mycket. Sitter på ett forum och läser ett inlägg om en hundvalp som bits. Husse eller matte framgår inte vem av dom som skriver och vill ha hjälp har ringt till en "hundkunning" person, av denna har dom fått tipset att slå till valpen rejält om den bits. Man kan ju bli mörkrädd för mindre, eller nästa tips som följer dra den i öronen. Men va fan är det med folk.

Visst mina hundar har vart rejält duktiga på att bitas som valpar. Men ett fast NEJ har oftast räck och om inte det funkar så brukar det funka med att ta dom under örat i nackskinnet där tiken tar tag vid fosstring. Men att slå dom...skulle aldrig falla mig in. Sen undrar folk varför deras hundar blir elaka/ger igen när dom blir större...hmm ja undrar just varför. Det skulle fan vara lag på körkort för hundägare.


Nej ska väl fortsätta att jobba eller iallafall göra nått, ingen direkt rush här idag. Hmm kanske ska ta med Shleby hit imorron :P



Av Jenny - 5 november 2011 11:11

Jag har inte alls glömt bort bloggen. Men jag har fått jobb, skulle vara på 50% men denna vecka och nästa kör jag 100% då vissa skulle ha semester. Så jag kommer inte hem igen förrän det är mörkt ute slutar 18 fyra dagar i veckan. Men bor just nu oxå hemma med mamma och hundarna så gissa om dom är glada när jag kommer hem varje kväll :)

Så vad gör vi annars då?7

Hmm ja inte så mycket, Shelby får sina lek och träningsstunder. Inte det minsta svårt att lära henne saker, har aldrig sett en så följsam och smart hund, fast vi aktar oss för tråkiga upprepningar för då brukar akut dövhet slå till på henne.


Så idag har vi vart och hämtat en släpkärra full i ved och Shelby ja hon lyckades nästa ta sig en fågel. Den borde fan köpa sig en lott för den hann precis lyfta innan hon han hugga den. Såg inte vad det var för fågel såg bara nått stort som flaxade iväg upp ifrån marken.

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards