Alla inlägg under februari 2010

Av Jenny - 26 februari 2010 20:32

I leksakshimmlen för alla leksaker som Céli och Shelby skickar dit just nu?

Hoppas det för det börjar bli några stycken nu, först apan, sen åkte deras frisbee dit och nu idag den helt nya kossan som jag köpte på dollarstore....tur att den inte kostade så mycket för den höll i kanske 15 minuter sen var den död.


   Såhär såg den ut precis efter att dom fått den och Shelby lagt beslag på den.


   15 min senare såg hallen ut såhär hehe


   Så detta är vad som återstår av deras helt nya dollarstore kossa.


Å såhär såg deras frisbee ut:

    



Annars så är det full rulle på Shelby, märks att hon gillar vädret bättre nu...fast jag längtar till våren då man kan testa att lägga spår till henne =)


Annars så räknar vi närmast ner dagarna tills det är dax för en valpträff den 14mars. Ska bli skoj att se hur hennes bröder och systrar ser ut. Funderar på att kanske ta en hundspråkskurs också men måste kolla hur det ser ut i kassan först...känns bra skralt där just nu.

Nej nu ska jag hoppa in till teven och slappa i soffan med mamma och Shelby =)


  

Av Jenny - 23 februari 2010 19:18

Jag låter bilderna på apan tala för sig själva



    

Av Jenny - 22 februari 2010 22:41

Såhär söta och trötta var Shelby och Céli igår kväll :)


  



Idag har dom mest velat vara inne då termometern har visat som mest på -26,8 grader. Nog är det konstigt om det inte vräker ner snö så måste det vara så förbaskat kallt...suck längtar till våren nu. Så att man kan testa att lägga blodspår till Shelby och se hur hon tycker om det.


Nej får räcka såhär idag



Av Jenny - 19 februari 2010 15:42

..sådär dålig på att blogga igen. Suck blir lite trötter på mig själv ibland. Så vad har vi gjort dom senaste dagarna ja inte så mycket, jag och Céli tar en tur med sparken varje dag och med Shelby tränar vi på den dära gå utan band grejen. Det funkar bättre och bättre för varje dag som går. Hon kan nu vara lös på gårdsplanen med mig utan att springa iväg. Inte för att hon är totalt ointresserad av nya saker men när jag ropar/säger Shelby hit så kommer mitt lilla busfrö. Ja eller lilla var väl kanske fel att säga hon är nu påväg om Céli i höjd och hon är ca50cm i manken så ja lilla Shelby är en stoor liten tjej på ca 50cm och kanske 20 kilo eller nått. Hon börjar få rackars fina benmuskler bak...å nej jag tränar henne inte det minsta, är hon lös får hon hoppa och leka i snön bäst hon vill och inne har hon såklart dragkamp med Céli. Men känner att jag vill inte avbryta deras lekande för får man den ena lugn så retas den andra..dom är precis lika på den punkten.


Slänger upp lite bilder på Céli och Shelby:


     Såhär trötta vad dom efter att vi vart ute och åkt bil i tisdags


     Här äter dom 6månaders semlor


         Sen har jag kommit på att Shelby inte alls vill ha sina öron som dom ska ligga :p

Å sen är jag ju bara tvungen att visa vilket tålamod Céli har med henne...här får hon agera stöd när Shelby äter skinnbensring

Av Jenny - 16 februari 2010 22:03

Japp idag har Shelby vart med ute och flängt runt en massa med bilen. Eftersom jag hade studiedag idag och det behövdes köpas hem mera hundmat till voffarna så begav vi oss till Falun för att införskaffa 2 säcker hundmat, tycket minsann att det blivit lite billigare men det visade sig att dom minskat ned hur mycket det är i säckarna...suck.

Efter Falun så for vi till Säter och hälsade på hos Järudds och deras hund Cesar...gissa om han denna gång åkte på buspisk av en tjej voffe :P japp japp Shelby visade minsann honom att hon nu är både större och starkare =) Sen hälsade hon glatt på alla som jobbade där som om hon skulle typ träffa dom varje dag. Bra för henne att få träffa lite andra människor Sen efter det så bar det av tillbaka emot Borlänge där vi shoppade lite mat till oss människor också å sen hem för att fixa med lunch/middag till oss och voffarna. Å sen tillbaka till Borlänge nu ikväll då jag behövde göra en läkarundersökning för att få mitt körkortstillstånd för lastbil =)



Å sen lite skryt också...innan vi åkte idag så lyssnade min mamma som vanligt på radio dalarna och Centralen, hon fick då höra att dom efterlyste bilder på sina lyssnares hundar...så jag skickade in 2st bilder på mina..en på Shelby helt ensam och en på dom båda i sängen. Å kolla här: http://www.sr.se/cgi-bin/dalarna/program/artikel.asp?programid=233&artikel=2599943


Där ligger bilderna på Shelby och Céli. Måste erkänna att jag blev iallafall stolt =)


  


Nej nu kallar sängen på mig...om det finns nån plats över för en annan vill säga hehe



Av Jenny - 14 februari 2010 20:07

Ja inte har vi firat den nått speciellt här hemma inte. Jag har vart på möte med mustangklubben och voffarna har vart hemma med mamma och bara haft det bra. Som vanligt ligger dom och sover som 2 små änglar medans jag är borta för att så fort jag kommer in överfalla mig och envist hävda att dom minsann inte fått gå ut en endaste gång...dom begär inte ens ut sig så. Ja vad har vi annars gjort...hmm igår var båda hundarna med till Insjön, och båda satt i skuffen, visst Shelby ville leka en massa och bita i Célis öron men tro mig Cille säger ifrån när det räcker. Fast det känns ibland som att det sitter långt inne.



Av Jenny - 12 februari 2010 11:18

Glömde ju säga att lillbus fyllde hela 6 månader igår, kan knappt fatta att tiden gått så fort, Snart har hon vart hemma hos oss i hela 4 månader. Tyckte det var nyss vi hämtade den lilla valpen uppe hos Eva. Nu är hon lika hög som Celi det vill säga minst 50cm i manken, full i bus till tusen. Å tuggar ben som om det vore den sista gången hon skulle få göra det. Men jag är glad så länge hon är nöjd med sina ben och inte biter mer på min säng eller käkar upp lampor för mamma.

Kan ju också berätta att dom för det mesta är små änglar där hemma medans jag är i Leksand och pluggar. Men så fort jag kommer hem sätter dom fart mina busungar. Dom är ju inte ensamma hemma men dom tycker tydligen det. För jag hinner inte mer än hem så ska Céli ut och dra spark så vi brukar göra en liten tur sen hem och ut med Shelby på baksidan så hon får springa och hoppa lite i snön. För hon älskar ju snö men inte kyla...å sen såklart att leta istappar att ta med in och äta upp :)

   såhär liten och söt var Shelby nyss :)

   Å såhär stor och ståtlig är hon idag, min vackra Rideback

Av Jenny - 11 februari 2010 08:52

Passar på att blogga lite och lägga upp  lite bilder på voffarna ifrån dom senaste dagarna.


Känner att jag har lite mera tid att blogga just idag då jag jobbar hemifrån. Kylan är här igen och jag känner verkligen inte för att köra 11 mil idag igen för att sitta i en källare utan fönster och med unken lukt bara för att plugga marknadsförning. Så nej idag läser jag hemma och ska även passa på att kolla igenom dom hundböcker jag fått låna av Eva M ifrån kursen. Ska bli kul att se om man hittar några nyttiga tips och trix. Känns som att det blir lite av en inne dag idag då termometern just nu visar på -21 grader. Ingen av voffarna vill vara ute, Celi hoppade på 3 ben när hon fick gå ut idag. Så nu blir det ingen mera spark åkning förrän det blir varmare ute. Har funderat på hur jag ska få henne att vilja dra med sin dragsele, för så fort den kommer på så vill hon inte dra alls. Men utan den får jag hoppa på sparken å sen är det bara att hålla i sig och vara med och bromsa när hon vill göra nått eller nosa på nått. Mysko stövare det dära :)

Just nu sussar dom båda sött i sängen bredvid mig...man blir lite trötter av att bara lyssna på dom där dom ligger å snusar och sover...å bara njuter. Vissa vofffar har det bra =)

Men nu över till Shelby...vet inte var hon har börjat med men hon slickar en massa på sin svans just där den sitter fast i ryggen..eller hur man ska förklara det...ska undersöka om hon har nått som kan klia där bara hon blir lite mera trött, senare idag.

Nej dax för mig att plugga vidare. Men jag lägger upp lite bilder som sagt =)


                    

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards