Alla inlägg under juli 2011

Av Jenny - 25 juli 2011 20:04

Nuså har jag tagit mig i kragen och laddat ur lite bilder ur min kamera. Att det ska behöva ta sån tid :P

Llite beror ju på att jag under några helger knappt haft internet då mammas adsl inte ville funka, efter 3 modem och en utkallad tekniker så hittade vi/jag felet denna helg. Det var helt enkelt strömadaptern till modemet som var påväg att ge upp å då jag inte bytte denna när jag skiftade modem så vägarde dom nya funka. Men som sagt nu funkar det då hela adaptern sa upp sig i förra veckan.

Så vad har jag och Shelby gjort? Jo vi har tagit nya tag och lagt det dära Mh testet bakom oss. Har nu helt andra planer på g för min lilla bushund. Nu på söndag drar vi upp till bästa E och oppigårdsmästerskapen å den 6/8  far vi till Dala-Floda på en inofficiell utställning :)

Så igår var vi ner och köpte Shelby en helt ny spårsele då ingen av dom jag har hemma passar henne helt hundra. Den efter Klinga är ju för liten och Cilles är för bred fram över bringan. Men men nu har hon en helt egen svart en som sitter perfekt. Vi provade även en sele för kommande cykelturer men det får vänta just nu tills jag lärt henne hur man springer bredvid en cykel. 

Men nu kommer det lite bilder:

Först på Shelby och hennes systeryster Ava:

                 


Å sen lite bilder på min sötnöt, hemma i gräset:

                             


Såhär road var typ Shelby av lekandet på sitt mh test :P 

 


Å sen har hon hittat ett nytt ställe att gömma sig på:

 

Hon är under en släpvagn som just denna tid var full med plankor efter uthus bygget

   


Av Jenny - 16 juli 2011 20:57

Blev visst en aningens bloggtorka här efter att vi vart på MH test och Shelby fick hälsa på en av sina syskon. Har känt mig en aningens besviken men hennes mh test...gick inte alls bra om nån skulle fråga mig..ok har ju aldrig vart på nått mh tidigare men det kändes inte alls bra. Inte heller det faktum attr vi fick en 4 på skott och dom testade bara ett skott på henne. För mig låter det konstigt att en hund som gillar att kolla på rakter och åska skulle vara skotträdd, hon visar inga tecken på detta när vi är ute hemma och går och nån skjuter på nån av banorna här omkring. Men efter att ha prata med Eva som oxå var nöjd med det så känns det lite bättre även om just det där med skottfastheten retar mig än. Hmm undrar om man kan ta om ett MH eller om gjort är gjort?

Skulle kanske ha avbrutit testet då jag tyckte det var varmt plus att det ju är mitt fel att Shelby fick kasst på skottet då jag hade ett rejält pajat knä och man skulle springa och leka...mmm försök gärna göra det med ett knä som låser sig och en hund som har en tunga som nästan hänger i backen. Suck

Skulle ha laddat ur mina bilder som jag har på Shelby och hennes syster Ava men tiden har inte räckt till. Men kan ju säga att dom lekte ganska bra med tanke på hur varmt det var och att Shelby hade med sig sin glappmunnade systeryster Cille. Japp jag hade båda voffarna och mamma med mig i sovexpressen med AC och allt. Hundarna hade det rejält bra i baksätet bäddat med täcken och allt :)

Men bilder kommer bara jag har lite tid över. Funderar oxå på att scanna in lappen ifrån Shelbys MH, för som sagt jag fattar nada av den. Vissa saker vet jag iallafall och det är att hon inte har några bestående men eller vad man ska säga av dom moment med saker som flyger upp eller som skramlar. Hon hälsade även på "spökena" men det tog tyvärr för lång tid för henne att gå fram efter att hon sett att dom var människor, men hur många ridgebackar är det som ens springer fram till okända människor?? Som jag förstått så gör dom inte det, min gör iallafall inte det.

Nej nu kallar soffan en stund.

Av Jenny - 7 juli 2011 19:05

Tills vi far upp till Bollnäs på MH test med Shelby. Vet inte varför men jag känner en viss oro för hela testet. Vet att det inte är hela världen om hon inte vill gå fram till nått....men jag oroar mig för att hon ska bli för nyfiken och ska undersöka allt :P Jag vet ju precis hur hon är...nyfiken i en strut,



Nej nu ska jag sova och fundera vidare på lördagens test...


Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards