Alla inlägg under december 2011

Av Jenny - 31 december 2011 12:35

Jaha vart tog det här året vägen då, det har gått ruskigt fot måste jag säga. Med både bra och dåliga minnen. Så nu återstår bara att knyta ihop säcken med 2011 på och blicka fram emot ett nytt år med nya hädelser. Har funderat lite på vad jag förväntar mig av 2012 och det enda jag spontant kommer på är att Shelby ska minsann få sin spårkurs, nu ska det banne mig bli nått av den hunden. Jag vet att hon kan, men vi behöver en rejäl spark i baken båda två. Så hoppas verkligen att Eva ska ha nån spårkurs.

Gör några tillbaka blickar nu:

Börjar med julafton och att hundarna fick 2 st nya pipleksaker, en rudolf och ett vildsvin. Cille fick Rudolf och vaktade den hela julafton...å Shelby ja hon fick vildsvinet till sin stoooora lycka. Slänger upp nån bild på dem båda med sina leksaker å ja Shelby tuggar skinnboll med fyllning:

     


Men tro nu inte att vildsvinet finns med oss längre......nejdå det var några som lekte dragkamp med det och spräckte ryggsömmen å sen fick en viss ridgeback tag i stämman och plockade av delar på den...suck

Hon hade ju ett nytt vildsvin iallafall för några timmar.

Kanske man skulle köpa det som dom tipsade om på djurmagazinet, leksaker som är testade och ska klara av tuffare tag....dom ska visst vara testade av tigrar. Men fråga är är dom testade av en ridgeback som skakar allt den kommer över och som har dragkamp med en stooor stövare.


Vad gjorde vi annars på julafton då...inte så mycket. Jag och Shelby tog dock en promenix strax efter kl 2 på natten då vi tänt våra marschaller. Tyckte det var en bra idé att låta henne kolla på ljusen ute och lyssna på alla ljud som kommer av brinnade marschaller i olika utförande och storlekar. Även att se alla skrämande fyllon som fyller vägen genom byn. Allt detta klarade min ridgeback utan att ge ifrån sig ett enda skall. Det enda var att om vi skulle passera folk som stog längs med vägen så ville hon envist gå mellan dom och mig och hålla koll på dom till 100%.Så ja hon håller verkligen koll på oss i flocken. Men utan att tro att hon är ledare. För hon går alltid bakom mig om dom ska med å sen får stackars Cille trippa sist.

 


Såhär trötta var dom på juldagen, vi klev inte upp förrän runt 11 tiden. Så efter att dom fått gått en promenix så återgick dom till att lata sig i min säng.


Annars så har vi tagit det lugnt, gillar som sagt inte direkt julen.

Så nu ser vi med bävan fram emot 12 slaget inatt då det ska skjutas raketer i parti och minut..å Cille inte alls gillar raketer.


Men som sagt önskar er alla ett gott slut på 2011 och ett gott nytt år 2012



Av Jenny - 23 december 2011 18:39

Ville bara önska er alla en God Jul


 

Av Jenny - 11 december 2011 19:16

Lika bra att börja med att föklara rubriken, nej ingen av hundarna är borta..dom är i allra högsta grad här, Cille lämnade precis rummet jag sitter i och Shelby sover teve med mamma :P

Nej det som var bort är min inspiration att blogga. Har inte känt det minsta för att varken blogga eller ta kort, detta fast vi som vanligt har haft en massa järn i elden. Mycket har nog att göra med att julen är den tid på året som jag avskyr mest. Orkar inte med folks stressande, all denna hysteri med att köpa en massa julklappar. Nej här hemma blir det som vanligt, nått paket till hundarna och sen lite julmat. Räcker bra med det.


Så annars var har vi gjort...ja Cille hon har vart drygare än drygast och vart skendräktig, vart ett jäkla bärande på 2 st små gummikrokodiler,eller på nån benlös flamingo. Men som tur är så börjar nu detta ge med sig. Hon blir inte elak eller nått sånt men hon har svårt att komma till ro på nätterna, Kan lätt bli minst ett par vändor ut varje natt. Men som sagt det är nu över iallafall så nu kan vi sova hela nätter. 


Å Shelby då? Ja hon har fan energi just nu så att det räcker till en flock hundar. HAr testat det mesta, vi har vart ute och busat, vi har gömt godis, spelat spel, vart ute och hälsat på...suck inget får henne att lugna sig för mer än max 1 timme. Så denna vecka som kommer tänkte jag ta henne på en promenix å sen ner och måla hos Eva. Fast innan allt detta ska det minsann klippas klor på henne. Det om nått tröttar ut henne, det tar på krafterna att sitta still medans matte klipper alla klor.


Passar på att slänga upp lite bilder på henne oxå, kan ju säga att Shelby äääääälska snön som vi har fått den kan man springa fooooort i å släpa snoken så den blir vit, äta en massa och framför allt spåra alla djur som går på gården. Just nu är det mega intressant med rådjur.


Vet inte om jag berätta det tidigare men Cille har skaffat sig en ny matpassion, hon äter klementiner/mandariner eller kalla det vad ni vill. Det är iallafall inte nått man tror att hundar ska äta. Plus att hon käkar röd paprika med stoor aptit. Fast det gör även Shelby. Klinga älskade oxå paprika. Men har inte haft nån hund tidiare som ääääälskar tomat, får inte Shelby smaka om man tar en så blir hon rackars sur.


Har under en massa kvällar funderat på vad Shelby pysslar med i mörkret vid friggeboden, å nu har jag svaret:

   


Hon gräver en massa.....


Syns det att hon gillar snö och att springa i den :D



                     


 


Efter en dags busande ute så är det tur att man kan busa inne och att man har en syster som kan vara leksaksstöd



Har ju helt glömt att visa Shelbys senaste leksaker inne och även hur en av dom dog :P


             


Japp ni ser rätt hon har en blomkruka i plast och en rå potatis att leka med. Den senare brukar man hitta i sin säng när man ska sova och krukan ja den är trasig och kastad.

  

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards