Alla inlägg under januari 2015

Av Jenny - 7 januari 2015 11:31

Vad jag gett mig in på med 3 hundar. Vissa dagar kan dom alla 3 stå mig upp i halsen så att jag bara vill lämna bort dom alla och aldrig hämta dom igen.

Tro nu inte att det bara är Assi som ställer till oreda för det är det inte, när man äntligen får koll på henne så börjar "valpen" som är inne på sitt tolfte år att spåra ur, det ska kissas i tid och otid, det tiggs om godis det retas andra hundar. Sen somnar hon äntligen ja då börjar Shelby hoppa runt, retas och tjuva vid bordet. Så dom stunderna är dom billiga alla 3. Men i nästa stund så sover dom alla i soffan och alla lyssnar på kommandon och det är dom stunderna man glömmer bort hur dryga dom kan vara.

Blir väl bättre nu när vi går mot ljusare och varmare tider, så vi lämnar ett år med kaos, sjukdommar och utbrändhet bakom oss och kör full rulle in på ett nytt år...ett år då Assi ska ställas ut för första gången, hon ska tränas vidare på eftersök det ska även Shelby få göra.


         

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards