Alla inlägg under juni 2010

Av Jenny - 30 juni 2010 18:06

Slänger upp lite nya bilder på Shelby:


            

Av Jenny - 25 juni 2010 11:23

Ville bara önska er läsare en trevlig midsommar. Här blir det lugnt hela helgen, tänker bara slappa med Céli och Shelby hemma hos mamma.



Av Jenny - 22 juni 2010 11:31

Här om dagen så tog vi med Shelby på en tur till Älgberget för att kolla om det fanns några vildsvin kvar där...och visst fanns det iallafall en gris kvar där. Kan ju säga att Shelby hon hatar dom rejält..det var morr och skällande hela tiden. Fast att hon satt trygt i bilen och kollade ner på suggan som lugnt gick där och år i diket. Jag passade på att knäppa några bilder på henne:

        


Efter ett tag där så tog vi vägen emot Dala-Järna, där innan vi kom ut på Järna-Leksands vägen så skuttade en hare upp på vägen, så efter att den skuttat iväg så stannade vi till lite och Shelby fick igen sticka ut huvudet ur bilen och ja hare är minsann inte alls läskigt för se nu viftade hon på svansen och gnällde och skulle säääkert mer än gärna ha jagat efter den om hon bara hade fått.

Sen fortsatte färden hem igen och såhär trött blir man av att vara ute och kolla på vilda djur ifrån bilen:


    

Tur att Céli är en ängla hund när det kommer till att stå ut med Shelby och hennes påhitt. Ska bli intressant att se hur det blir efter att dom löpt klart.

Av Jenny - 20 juni 2010 18:27

Som rubriken säger så har Shelby hittat en ny sak att pyssla med...hon jagar mygg och alla andra flyfän som kommer för nära. Det äts dagligen myggor, flugor och fjärilar som intet ont anande kommer allt för nära min lilla busunge. Eller liten är hon väl inte längre då hon nyss börjat med sitt första löp. Var inte annat att vänta fick jag upplysningen om då Céli löper för fullt redan. Men visst har man funderat på när Shelby skulle löpa då det verkar som att alla hennes systrar redan gjort det. Men som sagt nu är hon igång iallafall så nu har vi träning med tikskyddet på....gissa om det var en kamp innan det kom på första gången men se nu funkar det lätt som en plätt. Fast nu vet jag ju inte om hon ens behöver nått.

Jag har nu gjort klart min förberedande utbildning så det låter som att jag blir hemma tills i augusti..tråkigt att inte ha nått att göra fast å andra sidan så har jag mera tid för Shelby och vi kan börja att träna lite spår. Tror hon kommer klara det galant då hon redan spårar sina råa potatisar över tomten.


Av Jenny - 15 juni 2010 11:44

Att visa hur trött man är när man har vart på utställning



          Tur man får sova i soffan med ett helt eget täcke :)

Som sagt mina hundar är mega bortskämda.

Av Jenny - 14 juni 2010 22:42

Nuså har vi varit på vår första utställning, det var kul och mycket lärorikt att se hur man ska göra med sin ridgeback. Man tror man har ett hum när man gått med andra raser men se det har man inte för det finns tips och trix för alla raser. Fick igår lära mig av Eva att köttbullar ska det vara som belöning..ooops å här trodde jag det skulle funka med valpfoder hihi.

Men som sagt nu har vi iallafall gjort vår ringdebut...tyvärr gick det inte allt för bra det blev en 2:a då dommaren tyckte Shelby var för stressad...dvs fröken ville inte alls stå utan helst sitta eller om hon stod så vart det med svankrygg och stark slagsida emot mina ben :P


Kolla här ser det här ut som en stressad hund :D 


    

Japp ni ser rätt hon sitter i sen stol..vilket betyder att jag som vanligt får sitta på marken.. Det är konstigt med såhär har alla mina hundar gjort på utställning.

Visst klart att Shelby tyckte det var konstigt att man ska behöva stå fint när man kan sitta fint och springa fint. Att hon sprang som om vi skulle ha tränat det en massa berodde nog mycket på kopplet vi fick låna av Eva. Det är tur man har en uppfödare som ser efter både hund och matte.


Har ju glömt att visa Shelbys nya favvo plats hemma hos mamma på trappan:


  

Japp hon står på bordet till möblerna som mamma har där. Tur att vi är vana att ha hundar på just bordet. För det är samma bord som min far lärde Klinga att sitt på så att hon skulle kunna se ut, ja å då skulle ju såklart Céli göra lika och gör det än idag också.


Blir lite dåligt med bloggande just nu då jag har praktik och åker med i en lastbil och börjar mellan 03-05 på morgonen. Då är man rätt mör i skallen när man väl kommer hem. Men men det blir bättre senare hoppas jag.



Av Jenny - 4 juni 2010 14:49

Det blir lite si och så med bloggandet just nu..detta då vi latar oss i solen. Plus att jag jobbade på rockstad falun förra helgen och sen det faktum att sommar och solsken gör att man mer än gärna tar en tur med sommarbilen :)

  

Här är hon min pärla som det är tänkt att Shelby ska kunna åka med i på cruisingar. Så för att vänja henne vid ljuden så tog vi med henne till Falun igår för cruisingen som tillhör falukalaset. Shelby var coool som en filbunke kan jag säga...inte ens en ambulas med sirener och blåljus kunde rubba hennes lugn. Även fast den bara var max 10 meter ifrån där vi satt, inte heller andra hundar kunde rubba henne..hon satt snällt och lugnt bredvid oss hela kvällen. Eller lugnt kanske var att ta i, ibland skulle det ju bitas i kopplet:

      

Måste säga att Shelby är helt makalös ibland. Nu har hon också fått för sig att det ska hälsas på lite mera folk, man måste ju kolla om man kan få pussa dom i massor :)

Kommande 2 veckor kommer att bli ovana för både mig och henne, då jag ska börja plugga i Falun på måndag, ska äntligen få börja ta mitt lastbilskort..men visst det kommer att bli konstigt att inte ha Shelby med varje steg man tar, fast å andra sidan så vet jag att hon har det bra hemma med min mamma och Céli.

Måste ju visa vad Shelby lyckades med igår..hon vill ju som sagt vara med på det mesta...så igår tvättade hon mustangen med mig :D Kan upplysa om att Shelby luktade turtlevax bilshampoo igår :P

Plus att hon var genomblöt och geggeig om tassarna...kan man bli annat när man pysslar med detta på den blöt gård:

      


Å sen avslutar man det hela med att tooooookspringa och hoppa tills mammas bil såg ut såhär:

    

Det är bra gulligt med ridgeback :P


Annars så laddar vi till nästa helgs utställning i Bollnäs, ska bli kul att se var Shelby kan göra och inte göra i ringen :)

Nej nu kollar minsann Céli på mig med ledsna hundvalpsögon...antar att den dära lååång prommenaden jag lovade henne igår just nu kallar på henne.


Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards