Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Utställning

Av Jenny - 14 juni 2010 22:42

Nuså har vi varit på vår första utställning, det var kul och mycket lärorikt att se hur man ska göra med sin ridgeback. Man tror man har ett hum när man gått med andra raser men se det har man inte för det finns tips och trix för alla raser. Fick igår lära mig av Eva att köttbullar ska det vara som belöning..ooops å här trodde jag det skulle funka med valpfoder hihi.

Men som sagt nu har vi iallafall gjort vår ringdebut...tyvärr gick det inte allt för bra det blev en 2:a då dommaren tyckte Shelby var för stressad...dvs fröken ville inte alls stå utan helst sitta eller om hon stod så vart det med svankrygg och stark slagsida emot mina ben :P


Kolla här ser det här ut som en stressad hund :D 


    

Japp ni ser rätt hon sitter i sen stol..vilket betyder att jag som vanligt får sitta på marken.. Det är konstigt med såhär har alla mina hundar gjort på utställning.

Visst klart att Shelby tyckte det var konstigt att man ska behöva stå fint när man kan sitta fint och springa fint. Att hon sprang som om vi skulle ha tränat det en massa berodde nog mycket på kopplet vi fick låna av Eva. Det är tur man har en uppfödare som ser efter både hund och matte.


Har ju glömt att visa Shelbys nya favvo plats hemma hos mamma på trappan:


  

Japp hon står på bordet till möblerna som mamma har där. Tur att vi är vana att ha hundar på just bordet. För det är samma bord som min far lärde Klinga att sitt på så att hon skulle kunna se ut, ja å då skulle ju såklart Céli göra lika och gör det än idag också.


Blir lite dåligt med bloggande just nu då jag har praktik och åker med i en lastbil och börjar mellan 03-05 på morgonen. Då är man rätt mör i skallen när man väl kommer hem. Men men det blir bättre senare hoppas jag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar ell...

Av Jenny - 13 augusti 2017 20:27

Efter som att Sheena blir mer och mera aktiv för varje vecka som går så beslöt jag mig för att jag skulle leta på den blå tärningen som man stoppar godis i och som hunden sedan får rulla för att få ut det. Har inte lyckats med att hitta den men se Sh...

Av Jenny - 16 juli 2017 17:17

Måste bara skriva och berätta att Sheena är den coolaste lilla valp jag någonsin träffat. Hon är totalt orädd för allt, älskar folk och hundar fast att hon aldrig sett dom tidigare. Viftar glatt på svansen till alla vi ser när hon får träffa nya milj...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:16

Dåså är det dags att berätta lite nyhter och av den goda sorten..... :) Sedan i onsdags huserar numera 2 st ridgebackar hos oss igen. Då var jag ner till Mölnlycke ooch hämtade hem Shelbys lillasyster Sheena :) Söt som socker men med tänder som e...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:05

Då är det dags för en förändring och lite nyheter men mer om det lite senare...     ...

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards