Alla inlägg under april 2010

Av Jenny - 29 april 2010 13:31

Blir lite bilder på Shelby och hennes nya leksaker :D


                            

Av Jenny - 28 april 2010 12:00

Börjar med att skriva lite mera om hur Shelby är socialt emot folk. Som jag skrev igår så ääälskar hon vissa och andra kan hon hälsa på men mer blir det inte. Som min morbror han kan ge henne godis och hon slickar hans fingrar som tack men han får inte klappa henne. Då hoppar hon iväg ett steg och kollar på honom som om att tyvärr är du inte nog "fin" för att klappa mig. Trodde ett tag att hon hade lite svårt för äldre män. För se yngre killar går hur bra som helts och barn lika så. Men när vi är till Järudds och hälsa på i deras verkstad så hälsa Shelby glatt på alla killar/män som jobbar där, sen leker hon ett tag med deras hund innan min busunge tycker att han ska åka på däng och erkänna sig besegrad. Så då siktar hon in sig på den stackares skägg. Men nått bråk blir det aldrig då han är precis lika leksugen som Shelby är. Å sen är det såklart så att folk hon träffat sen hon kom hem hit har en speciell plats i hennes hjärta och det visar hon med att slicka dom helt blöta. För se blöta pussar är hon enormt givmild med.


Så idag har vi en slappdag. Tänkte inte göra så mycket ute då jag ska måla kermaik ikväll. Visst vi ska säkert ut och leka lite mera med Shelbys nya favvo leksak....ett ca 3 meter långt blått rep, som jag har använt för att knyta fast riset på släpvagnen när vi åker till skogs. Men nu är det som sagt en leksak, det har vart in i huset en sväng, och idag tyckte hon att repet behövde åka pickup när vi skulle köpa potatis. Men se där går iallafall min gräns hehe.

Nej nu är det visst dax att börja fundera på lunch här hemma.

Så ha det bäst.


Ps: Alltid kul att höra av er som har Shelbys syskon :) Ds


Av Jenny - 27 april 2010 21:47

Var som vanligt ett tag sedan det bloggades, beror bara på min egen lathet då vi är ute en massa på dagarna. Bäst att passa på när det är solsken och man har lite energi att göra nått.


Börjar med att svara på Jenny, Avas mattes fråga om hur Shelby är socialt: Är det folk hon sett nån gång tidigare så ska dom överösas med pussar och visas en massa leksaker. Folk hon inte sett tidigare eller äldre män har hon lite svårare för, dom kan hon nosa på och ta emot godis av men dom får endast klappa henne om hon har mig med eller helt nära. Hon har lite svårt med folk som hon säkert känner att jag inte är helt hundra på, har sett det på lite folk som man har i släkten men som jag inte kommer helt överens med, dom vill hon inte ens kolla eller nosa på utan dom står hon en bra bit ifrån och ser bara ut som en liten mallapa


Vad har vi annars gjort ja vi har vart ute en massa, både med bilen och bara på gården för att busa, eller ja Shelby tokspringer runt medans vi krattar löv och klipper buskar.

Hon har även testat att bo ensam här med mamma och Céli i helgen då jag åkte till min lägenhet för sen vidare färd till Rättvik. Väl där så vart det Mimikrys releaseparty på bowligen. Så jag träffade en massa gamla vänner. Men måste erkänna att det var tomt att sova utan min lilla busunge. Hon har sovit nästan varje natt i mina knäveck sedan hon blev stor nog att komma upp i sängen. Men det gick som sagt bra för henne att vara ensam med mamma, första natten som Shelby ensam i min säng och andra natten bytte hundarna plats så mamma fick Shelby sovandes på sina fötter.

Det vi krattar ihop har vi kört till skogs så Shelby fick passa på att lyssna och lukta på alla spännande saker igen. Var ju ett tag sedan vi var till skogen, men det tog nog inte mer än max 2 min innan hon glatt skuttade runt mellan stockar och stenar och lekte en massa och bet i saker och hämtade pinnar som vi skulle kasta.

Nej nu slänger jag upp lite bilder på mina bus hundar istället.


   

    Godis för att få henne att kolla i kameran              

     Här är busken som Shelby är värst på att bita kvistar ur.

         

    Céli har somnat med Shelbys kanin som kudde


Av Jenny - 20 april 2010 22:35

i gårdagens blogg glömde jag ju att skriva att vi vägde Shelby på Falu Djursjukhus förra veckan...nejdå hon är inte sjuk vi var bara dit och köpte lite mera mat till henne. Min lilla Shelby väger nästan 33 kilo nu..och dom tycker fortfarande att hon är lite tunn...jag tycker hon är vacker att se på och när man ser henne springa så finns det en sådan elegans och lätthet i varje steg hon tar

Av Jenny - 19 april 2010 21:26

Japp Shelby har hittat på en massa nya bus dom senaste dagarna. Vi är som sagt ute en massa och njuter av solen och fixar på gården och med bilarna.

Ja som sagt Shelby hittar på en massa bus osm bilderna kommer att visa..hon har tex hittat på ett nytt sätt att använda Céli på...som sittplats. Hon försöker gräva ner min mammas volvo på gården :P tror minsann att hon endast vill åka v8 hehe

Så idag har hon även lekt sekatör eller ja mera buskröjare då vi har klippt ner en massa buskar och Shelby har hjälpt till att dra undan riset :)


Så det är vad vi gör mest hela dagarna förutom att leka en massa och träna på att gå någorluna fint.


      Shelby kollar in på Céli som är på trappen, då hon inte kan vara lös på gården ifall om det skulle komma nån hund eller hon får upp ett spår

    Här är gropen som hon jobbar järnet på för att gömma mammas volvo

        Såhär blir det om man tar kort medans hon står upp efter en för att pussas

     Å detta använder hon Céli till


Av Jenny - 14 april 2010 10:32

Som bilderna kommer att visa så har Shelby hittat nått nytt som hon vill leka med varje dag, saknaden av bloggar är för att vi är ute och njuter av solen mest hela dagarna. Shelby får följa med ut så fort vi ska göra nått på gården, så hon klagar inte det minsta. Men nu över till hennes nya "leksak" på baksidan av mammas hus sä är gräsmattan allt annat än jämn. Så till Shelbys förtjusning så är det stoooora pölar med vatten lite här och där, dessa fryser till varje natt med ganska tunn is som det knastrar om när man hoppar på den..så varje dag har jag en blöt och lortig "liten" Ridgeback som har ätit en massa is. Is åt hon till och med när min mamma frostade av frysskåpet i köket. Is verkar vara nått som hon verkligen gillar att tugga på. Få se vad har vi mera gjort, jo vi har kollat in vildsvin/vildgrisar som lever runt Älgberget inte allt för långt härifrån, vi satt i bilen men Shelby tyckte minsann inte alls om att ens kolla på grisarna där dom bökade vid vägkanten.

Å annars så är vi ute en massa och det går över förväntan med Shelby..hon har inget intresse av vare sig folk som går, cyklar eller springer förbi.. inte ens om dom har hundar med sig. Känner mig lite stolt över att hon minsann lyder även om hon ibland försöker intyga att hon inte hör ett smack hehe. Har funderat lite över hennes ovana att ibland kissa på sig i sömnen eller släppa några droppar om Céli väcker henne med att skälla en massa. Kanske ska ge henne lite c-vitaminer ifall det är en släng av uronvägsinfektion eller så är hon bara påväg att bli könsmogen. Det får tiden utvisa då det ännu inte ens händer varje dag.


Så nu kommer det lite bilder på Shelbys favvo ställe:

                            


Sen har vi oxå lekt gömma Shelby hehe :


      


Måste bara tillägga att det är kul att höra av ägare till hennes syskon :)

Av Jenny - 9 april 2010 10:12

Blir lite si och så med bloggande nu, vi har så mycket annat att hitta på när det är ljust ute och inte regnar vill säga. Shelby tränas fortfarande i konsten att vakta huset med Céli...å varje gång vi kommer hem har hon hittat på nått nytt..visst hon biter i vissa saker men mest verkar det som att hon drar ner saker som jag har..som sist tex en fleece jacka och en väst...inte ett tuggmärke i nån av dom. Å sen såklart min stickade mössa som vanligt...den snor hon alltid när det ska vaktas men inte heller den bär bitmärken. Däremot så har jag 2 onsdagar på raken gnällt på skor jag har..förra veckan gnällde jag på mina gamla träskor om att dom spände över foten och när vi kom hem ifrån målingen hade nån tuggat av den dära läderremmen på ovansidan av dom.. å sen i onsdags råkade jag säga att jag inte gillade mitt andra par av ecco skor då dom nyare är i tyg och man blir blöt direkt, (dom gamla är i skinn). Å visst nbär vi kom hem så hade  nån tuggat av gummisnodden som sitter på dom iställt för skosnören..visst jag kan använda dom iallafall så..men va typiskt att hon 2 ggr på raken tar skor jag gnällt över. Så nu har jag lovat mig själv att inte gnälla på fler skor när Shelby hör hihi

Annars så har vi spelat spel som bilderna kommer att visa och sen har Shelby hittat på ett eget sätt att spela med sin tärning..varför ska man rulla den över golvet när man kan slänga den i sängen och rulla den där...


Fick igår hem RR tidningen och såg att det blir en utställning i Bollnäs...blev lite sugen på att anmäla Shelby dit...inte för att jag tror at fröken kan gå fint :P Men det skulle vara lite kul att höra vad andra har att säga om henne, då en massa hundfolk här omkring tycker att min lilla busunge är vacker.. så utställning kommer det att bli vet bara inte om det blir Bollnäs eller Avesta, skulle ju vara kul att kanske hinna med att träffa Eva om man tar Bollnäs..hon kanske ska dit till och med. Måste nog ringa och fråga det nån dag.

Nej nu kallar Shelby på uppmärksamhet, tror det får bli en lite längre promenad med koppel på så att vi kan träna på att inte dra och hoppa runt lite mer :)

Ha det bäst och här kommer bilderna:


            

Glömde ju säga att Céli hade en viss benägenhet att sticka in huvudet i nästan alla kort jag tog den dagen :)


Av Jenny - 1 april 2010 22:33

Ville bara slämnga upp lite bilder och säga att här väntar vi på våren eller vänta jag kanske skulle ha skrivit att då min kvast inte funkade så fick det blir mustang med hundförare till blåkulla istället.


Hur som helst en Glad Påsk till er alla som följer oss här på bloggen



                


Å sen leker vissa en massa i vattenpölar, det är tydligen kul att gräva i dom så det skvätter om fötterna


        

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards