Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Bloggtorka

Av Jenny - 9 april 2010 10:12

Blir lite si och så med bloggande nu, vi har så mycket annat att hitta på när det är ljust ute och inte regnar vill säga. Shelby tränas fortfarande i konsten att vakta huset med Céli...å varje gång vi kommer hem har hon hittat på nått nytt..visst hon biter i vissa saker men mest verkar det som att hon drar ner saker som jag har..som sist tex en fleece jacka och en väst...inte ett tuggmärke i nån av dom. Å sen såklart min stickade mössa som vanligt...den snor hon alltid när det ska vaktas men inte heller den bär bitmärken. Däremot så har jag 2 onsdagar på raken gnällt på skor jag har..förra veckan gnällde jag på mina gamla träskor om att dom spände över foten och när vi kom hem ifrån målingen hade nån tuggat av den dära läderremmen på ovansidan av dom.. å sen i onsdags råkade jag säga att jag inte gillade mitt andra par av ecco skor då dom nyare är i tyg och man blir blöt direkt, (dom gamla är i skinn). Å visst nbär vi kom hem så hade  nån tuggat av gummisnodden som sitter på dom iställt för skosnören..visst jag kan använda dom iallafall så..men va typiskt att hon 2 ggr på raken tar skor jag gnällt över. Så nu har jag lovat mig själv att inte gnälla på fler skor när Shelby hör hihi

Annars så har vi spelat spel som bilderna kommer att visa och sen har Shelby hittat på ett eget sätt att spela med sin tärning..varför ska man rulla den över golvet när man kan slänga den i sängen och rulla den där...


Fick igår hem RR tidningen och såg att det blir en utställning i Bollnäs...blev lite sugen på att anmäla Shelby dit...inte för att jag tror at fröken kan gå fint :P Men det skulle vara lite kul att höra vad andra har att säga om henne, då en massa hundfolk här omkring tycker att min lilla busunge är vacker.. så utställning kommer det att bli vet bara inte om det blir Bollnäs eller Avesta, skulle ju vara kul att kanske hinna med att träffa Eva om man tar Bollnäs..hon kanske ska dit till och med. Måste nog ringa och fråga det nån dag.

Nej nu kallar Shelby på uppmärksamhet, tror det får bli en lite längre promenad med koppel på så att vi kan träna på att inte dra och hoppa runt lite mer :)

Ha det bäst och här kommer bilderna:


            

Glömde ju säga att Céli hade en viss benägenhet att sticka in huvudet i nästan alla kort jag tog den dagen :)


 
 
Ingen bild

Jenny E

12 april 2010 14:21

Hej, Vad kul att hittat en blogg om en från bilkullen! Själv har jag Toyota (Ava) från bilkullen! Och just nu har vi Fiat (troja) på besök!
Mvh
Jenny E & Ava
j.d.eliasson@gmail.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar ell...

Av Jenny - 13 augusti 2017 20:27

Efter som att Sheena blir mer och mera aktiv för varje vecka som går så beslöt jag mig för att jag skulle leta på den blå tärningen som man stoppar godis i och som hunden sedan får rulla för att få ut det. Har inte lyckats med att hitta den men se Sh...

Av Jenny - 16 juli 2017 17:17

Måste bara skriva och berätta att Sheena är den coolaste lilla valp jag någonsin träffat. Hon är totalt orädd för allt, älskar folk och hundar fast att hon aldrig sett dom tidigare. Viftar glatt på svansen till alla vi ser när hon får träffa nya milj...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:16

Dåså är det dags att berätta lite nyhter och av den goda sorten..... :) Sedan i onsdags huserar numera 2 st ridgebackar hos oss igen. Då var jag ner till Mölnlycke ooch hämtade hem Shelbys lillasyster Sheena :) Söt som socker men med tänder som e...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:05

Då är det dags för en förändring och lite nyheter men mer om det lite senare...     ...

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards