Alla inlägg under mars 2011

Av Jenny - 23 mars 2011 10:18

Bli lite si och så med att uppdatera bloggen. Tänker skylla detta på att vi har haft kanonväder och att jag haft fullt upp med att leta och testa sommarjobb.

Men nu är jag tillbaka hemma med mina hundar igen. Så vad har vi hittat på då..en massa stökande ute på gården med saker som måste göras å sen en massa lek med Shelby såklart. Har även anmält mig  till en hundspråkskurs hos bästa E nu i april. Ska bli spännande att äntligen ha tid att göra den :)

Sen väntar vi såklart på papper ang utställningen som är nästa helg...huvva undrar just hur det ska gå med min lilla illbatting.

Har börjat att träna att stå fint...nått som Shelby inte alls tycker hon behöver lära sig...hon tycker bestämt att det räcker med att kunna sitta fint och pussas en massa.  Hmm nu tror jag inte man ska göra det i en utställnings ring men men :P


Kan ju passa på att visa att Shelby haft lite vårkänslor iallafall :P 

Japp ni ser rätt hon har redan börjat att gräva på gården..om än en liten grop så är det iallafall en...Jag bävar för hur det kommer att se ut i sommar. För är det nått lilla fröken kan så är det att gräva i tid och otid.


 

Såhär ser det just nu ut i min säng..dom har gått sina morgon promenixer och nu ska det sovas. Dom har en benägenhet att hoppa över sin frukost vissa dagar så ja då får som väl göra det.


Av Jenny - 7 mars 2011 11:00

Efter att ha haft lite bloggtorka igen då jag inte vart helt 100 pigg och kry och Shelby löper och vill inte göra så mycket annat än att bita sönder sina tikskydd.

Tro mig denna gång har hon gått till historien med sattyg en hund kan göra. Hon har avverkat sina tikskydd på löpande band. Tur man har en mamma som är duktig på att sy så hon har fått laga dom som Shelby biter sönder och även tillverkat ett helt nytt i jeanstyg. Kan ju säga att efter detta så sover Shelby utan tikskydd på en filt i min säng då det är nattetid som rackartuss har en massa hyss för sig.


Har även hunnit med att anmäla Shelby till en inofficiell utställning i Ludvika nu i april. Ska bli skönt att komma ut lite och att se om Shelby har utvecklats nått. Samt att det ska bli rackars kul att träffa Eva och hennes flock ingen och även träffa andra som har RR ifrån hennes kennel. VI är ju några här i krokarna nu :)

Har även tänkt mentaltesta Shelby, fast jag är lite orolig att jag ska sabba det för henne, har aldrig ens vart på ett mentaltest tidigare. Men som det ser ut nu så blir det enköping för oss på samma tid som en massa andra av hennes syskon. Måste säga att det känns skönt att ha nån som Eva som alltid finns där för hjälp och tips. Tänker minsann ta en viltspårskurs för henne och en hundspråks kurs. Bara att hoppas att hon kommer att ha dom i år igen för nu ska jag banne mig ta mig i kragen och göra nått.

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards