Alla inlägg under november 2014

Av Jenny - 8 november 2014 10:53

Tiden går fort när man har roligt heter det väl? 

Och fort har tiden gått, Lilla Assi är inte så liten längre, hon är redan 6 månader gammal och väger stadiga 28 kilo. Kan knappt fatta vart tiden har tagit vägen. Tyckte det nyss var Juli och vi åkte upp till Eva och hämtade hem den nyaste medlemen i flocken. 

Tyckte det var nyss man kollade in i dom vackraste blå ögonen:

  

Visst har det vart många tårar på vägen till den hund du är nu, du är så olik Shelby i mångt och mycket. Du har en vilja av stål men om man bara håller på och inte ger sig så fattar du snabbt hur vi vill att du ska göra. Du är modigare än Shelby när det kommer till nya saker. 

Vissa dagar är upp som en sol och ner som en pannkaka, detta då fröken inte kan begära ut sig själv. Så pinkpölar händer det att man trampar i än men dom andra högarna blir gjorda ute, iallafall dom flesta.


Ska villigt erkänna att jag inte riktig trodde på Eva då hon sa att brunnosar är speciella...det vet jag nu att dom är, Assi är som en råtta dvs nosen är alltid ivägen eller i blöt. Den dyker upp där man minst anar det och att skära korv eller bröd har blivit en pest, man får först kolla efter frökens nos. 

Men jag skulle inte byta henne för alla pengar i världen, räcker med att se Shelbys lycka över att ha en ridgeback att leka med och Cilles glädje över att slippa leka med Shelby.


Så jag ser fram emot många fler dagar, månader och år men min lilla busunge :)


       

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards