Alla inlägg under april 2013

Av Jenny - 20 april 2013 22:13

Det heter väl så att att kärt barn har många namn...undrar om det stämmer på våra fyrfotade vänner oxå?

Tycker vi bestämmer att så är fallet, för mina voffar har då en massa namn, andra än dom är döpta till


Cille heter i sin stamtavla Céli, inte många gånger hon har hört det namnet, vart direkt Cille eller stora norrland, senare blev det Lappland eller Laponia. Nån kanske undrar varför alla dessa namn med en anspegling på vårt lands norra delar. Det är lätt, Céli är född 9 mil utanför Umeå. Kan knappt fatta att i sommar är det 10 år sedan vi åkte 144 mil tur och retur för att hämta hem en liten schillervalp...tyckte det var nyss vi kom till hennes uppfödare, var aldrig meningen att vi skulle ha Céli utan jag hade tingat hennes syster. Men hon hade för många vita tår och Céli hade dom precis fått tillbaka av en familj inne i Umeå som bodde i en lägenhet och valpen var för vild. Ja och vild var hon. Minns det som igår då hennes uppfödare öppnade hundgården och Céli sprang ut ur den som ett skållat troll. Där och då bestämde jag mig för att vi tar henne med oss hem. Å så nu senast har lappland fått namnet det Norrländska präriens gudinna :)


Och sen har vi ju Shelby som heter Trofasta Trabant i sin stamtavla...visste direkt att det skulle bli en Shelby för det namnet hade jag fastnat för sedan tidigare. Tro nu inte att hon inte har några smeknamn för det har hon: Kapten Börja, Helvetes Hunden, Shellypelly, Ridgebopen, Fröken Paddelfot. Är dom jag direkt kommer att tänka på. Hon borde nog dock kanske ha trofast med i sitt namn för det är nått hon verkligen är


Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards