Alla inlägg under december 2012

Av Jenny - 31 december 2012 12:07

Tar och gör en liten sammanfattning av året som gått så här på årets sista dag.

Det här har varit året som vart helt upp och ner mest hela tiden. Året då jag fått inse att jag och Shelby har lite mer att jobba med än vi trodde, men det är påväg åt rätt håll nu. 

Vi har testat att spåra viltspår/eftersök...vi har inte vart ut på en enda cruising detta år. Jag har fått ändra min stil som ledare för min flock, Shelby har haft vattensvans och senare visat sig inte tåla bamyl utan få klåda av det till tusen.

Men nu höjer vi blicken och fokuserar på ett nytt år med nya tag :)

Tänker lämna över tangeterna till hon den där som jag försöker lära nått..alltså Shelby. Så får hon sammanfatta hur vi haft det över jul och nyår.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Äääääääntligen fick jag chansen att skriva...tur mattemamma gick iväg hehe. 

Få se hur det var nu vi har typ pyntat lite ute, dom där jag bor med säger att jag inte skulle klara av att ha en gran inne...fattar inte vad dom snckar om det skulle ju vara hur bra som helst att ha nått att bita på. Nått annat än den där syrran jag har eller dom där gamla benen som det inte finns nått kött kvar på.

Innan jul så var vi upp och hälsade på min gammelmatte Eva och henns flock...tycker fortfarande att Lai och Hjärtat kan vara lite läskiga men tant Nova henne tycker jag om. Fick träffa dom nya hundarna hon skaffat Signe och Cassado, dom var oxå läskiga till att börja med men sen efter ett tag var dom ju rätt ok att leka med :)

Märkte nog att nån saknades hos gammelmatte nämligen min Pappa Mumin, men min mattemamma sa att han fått flytta till andra sidan rengbågsbron för att han inte mådde bra. Vet inte vad det är men det låter bra iallafall.

Ska minsann klaga lite på dom där jag bor med för på julafton sent som bara den skulle man visst ut och pinka i mörkret jaa eller mörkt är det väl inte för dom tänker en massa konstiga ljus här där jag bor...kolla på dom här bilderna:

     

Dom släcker lixom ner all annan belysning efter vägen som mattemamma alltid går med Cille efter, jag slipper för jag springer ju runt lös jämt :P

Sen som att om inte det var nog att man skulle ut jätte sent eller jätte tidigt beror på hur man ser på saken...sen skulle man ut och gå oxå. Det blåste som bara den och det gjorde att det lät illa om ljusen som brann i stora brukar...plus att det luktade konstingt ute, tror dom sa att det stank disel som bara den. Men jag fick en massa berömm för att jag vågade gå förbi dom fast dom lät och luktade illa.

Annars så roar jag mig med att bita Cille...fundera på hur man ska välta den där konstiga saken ute på gården:    

Kommer nog på nått sätt när jag har mina tokryck, har kommit på att det går att gräva under husvagnen och att om man stryker ryggen emot allt när man har täcke på så slipper man få ett nytt :D

Nej nu har jag inte tid att skriva mer, måste gå och hoppa i sängarna eller ja det är ju inte jag som gör det utan nån annan hehe


//Shelby aka Kapten Bölja


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Då tar jag tillbaka tangetbordet och ber att få tacka för mig oxå, 

Önskar er läsare ett Gott Nytt År


//Jenny



Av Jenny - 21 december 2012 20:00

Har gått sådär lång tid igen sedan jag uppdaterade bloggen vet inte varför men jag har ingen inspiration till att blogga. Det är inte det att jag och hundarna inte gör saker utan jag har ingen föklaring till varför. 

Jag och Cille åker spark minst 2 ggr varje dag, inga långa turer men jag har ända fullt upp att få henne att fatta att hon inte är ung längre, hon är ju redan 9 år blir 10 i maj. Fattar inte vart åren tagit vägen.

Å jag och Shelby jag vi jobbar på med att få henne att förstå att jag försvarar henne hon behöver inte försvara mig. Det går frammåt sakta men säkert, men tack vare den hjälp vi får ifrån bästa eva och hennes super coola flock så får Shelby små "knuffar" i rätt riktning. Så det märks snabbt skillnad på henne. Hon är redan modigare och förstår att jag kan försvara oss båda, så numer kan hon till och med lämna min sida när vi är i skogen. Som när vi skulle ta en gran, efter att jag sågat av den så tyckte fröken ridgeback att hon minsann skulle hjälpa till att dra fram den...bara det att hon drog åt ett håll å jag åt ett annat. Så tillslut sa jag lugnt och sansat men Shelby jag kan dra fram granen själv varvid hon kollade på mig och travade iväg ner till bilen med en blick som sa ja men va bra då kan du vara där uppe ensam. Det skulle inte Shelby ha gjort för några månader sedan.

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards