Alla inlägg under oktober 2017

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar eller med min mamma som får sköta om mina busfrön, Så i förra veckan på Torsdag kväll kom så samtalet som jag fruktat en längre tid. Jag var precis klar med lastningen i Jordbro och skulle bara ta en kaffe innan det var dags att susa hem mot Borlänge. Men som sagt då ringde min mamma och berättade att Shelby vägrade att äta och dricka, att hon inte vill äta när jag åker och jobbar brukar vara vanligt men om man bjuder henne på nått gott som tex prinskorv eller grillad kycklingfilé så brukar hon ta emot detta men nu dög inte ens det åt henne, samt att då hon inte ville dricka vatten så var nått rejält fel. Så efter min rast så var det plattan i mattan emot Borlänge och parkera lastbilen och sedan slänga sig i privatbilen och åka hem till Björbo. Väl hemma så var klockan mellan 2 och halv 3 på natten. Men se då dög det minsann med prinskorv. Skulle väl tro att fröken Shelby lyckats äta nått mindre bra som fåglarna gömt. Hur som helst så stannade jag hemma med henne på fredag och inga mer fel syntes till. 

Men rädd blir man då jag är så långt borta om något skulle hända dom....



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017
>>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards