Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Onsdag=slappdag

Av Jenny - 28 april 2010 12:00

Börjar med att skriva lite mera om hur Shelby är socialt emot folk. Som jag skrev igår så ääälskar hon vissa och andra kan hon hälsa på men mer blir det inte. Som min morbror han kan ge henne godis och hon slickar hans fingrar som tack men han får inte klappa henne. Då hoppar hon iväg ett steg och kollar på honom som om att tyvärr är du inte nog "fin" för att klappa mig. Trodde ett tag att hon hade lite svårt för äldre män. För se yngre killar går hur bra som helts och barn lika så. Men när vi är till Järudds och hälsa på i deras verkstad så hälsa Shelby glatt på alla killar/män som jobbar där, sen leker hon ett tag med deras hund innan min busunge tycker att han ska åka på däng och erkänna sig besegrad. Så då siktar hon in sig på den stackares skägg. Men nått bråk blir det aldrig då han är precis lika leksugen som Shelby är. Å sen är det såklart så att folk hon träffat sen hon kom hem hit har en speciell plats i hennes hjärta och det visar hon med att slicka dom helt blöta. För se blöta pussar är hon enormt givmild med.


Så idag har vi en slappdag. Tänkte inte göra så mycket ute då jag ska måla kermaik ikväll. Visst vi ska säkert ut och leka lite mera med Shelbys nya favvo leksak....ett ca 3 meter långt blått rep, som jag har använt för att knyta fast riset på släpvagnen när vi åker till skogs. Men nu är det som sagt en leksak, det har vart in i huset en sväng, och idag tyckte hon att repet behövde åka pickup när vi skulle köpa potatis. Men se där går iallafall min gräns hehe.

Nej nu är det visst dax att börja fundera på lunch här hemma.

Så ha det bäst.


Ps: Alltid kul att höra av er som har Shelbys syskon :) Ds


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar ell...

Av Jenny - 13 augusti 2017 20:27

Efter som att Sheena blir mer och mera aktiv för varje vecka som går så beslöt jag mig för att jag skulle leta på den blå tärningen som man stoppar godis i och som hunden sedan får rulla för att få ut det. Har inte lyckats med att hitta den men se Sh...

Av Jenny - 16 juli 2017 17:17

Måste bara skriva och berätta att Sheena är den coolaste lilla valp jag någonsin träffat. Hon är totalt orädd för allt, älskar folk och hundar fast att hon aldrig sett dom tidigare. Viftar glatt på svansen till alla vi ser när hon får träffa nya milj...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:16

Dåså är det dags att berätta lite nyhter och av den goda sorten..... :) Sedan i onsdags huserar numera 2 st ridgebackar hos oss igen. Då var jag ner till Mölnlycke ooch hämtade hem Shelbys lillasyster Sheena :) Söt som socker men med tänder som e...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:05

Då är det dags för en förändring och lite nyheter men mer om det lite senare...     ...

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards