Alla inlägg under februari 2010

Av Jenny - 7 februari 2010 09:53

Tänkte minsann skriva lite mera idag då det bara blev bilder igår.

Börjar med att skryta lite över min lilla Shelby, igår satt hon i skuffen på mammas volvo hela vägen till Borlänge och hela vägen hem till Björbo. Utan att göra nått bus fast vi hade en massa stopp efter vägen =)

Sen har hon blivit såpass lydig att när jag är med henne så kan hon gå ner på gården och kissa lös och ensam =) Detta har vi tränat då det under intensiva bus stunder kan behöva kissas var 5:e till 10:e minut. Men det blir också bättre för varje dag som går.

Har även möblerat om lite i köket med vart hundarna står och äter, eller ja jag har flyttat Shelbys matskål till bredvid Célis matsskål och så har dom fått en vattenskål till då Shelby har liiiite svårt att låta Céli dricka ifred. Men nu kan dom dricka ur varsinn skål så det slipper stackars Cille få en massa valptassar i skallen när hon vill dricka vatten. Nu är ju inte Shelby alltid så omöjlig utan detta var mest när dom äter frulle eller kvällsmat. På lunchen går det bra...eller det har då gjort det hittils. Shelby äter fortfarande 3ggr om dagen och visst tycker folk att hon ser mager ut...men hon får mat så hon klarar sig och mer behöver det inte vara.

Men nu ska jag passa på att fixa med lite bussaker till senare idag =)


Av Jenny - 6 februari 2010 23:17

Slänger upp några bilder på lillbus och storbus och vad dom hittat på med sina leksaker =)


här har vi det som blev kvar av rudolf efter att dom lekt dragkamp med honom

  Japp hon är en linslus än =)

  såhär såg hallen ut innan jag plockat upp alla lösa delar. 

                

Av Jenny - 4 februari 2010 14:29

Ja tro nu inte att Shelby gillar att dumma sig och springa på dåliga isar för det har hon inte ens fått testa. Nejdå men hon envisas med att äta istappar ifrån min pickup. Vet inte om det är skadligt eller ens varför hon gör det men men. Hon har iallafall gjort det nästa hela vintern och ännu har hon inte visat nått tecken på att det skulle vara farligt för henne. Plus att när vi leker på baksidan så äter hon en massa snö också..å nu finns det ju lite snö att äta av. Det har som tur är precis slutat att snöa här. Äntligen säger jag bara, visst det är fint med snö men det får räcka nu...när till och med min stövare tvekar att gå på sida av vägen då är det illa.


Men men nu kallar Shelby på uppmärksamhet vid dörren..



Av Jenny - 3 februari 2010 23:02

Tänkte bara säga att snön vräker ner och Shelby älskar att springa runt i den då det inte är allt för kallt nu =)

Av Jenny - 1 februari 2010 09:30

Precis som titeln säger så tappade jag lite ork igår med Shelby detta efter att hon totalt sabbat en lampa som hängde i ett fönster medans voffarna var ensamma hemma. Sen imorse så visade det sig att hon kissat inne. Suck just då kändes allt tungt, som att man för en stund ville ge upp.

Som grädde på moset så ha det var över 20 grader kallt hela helgen oxå suck. Jag som hade planerat att ta en lååång promenix med Céli och även tränat lite mera med Shelby. Men men det kommer fler helgen och med lite tur så får jag sluta vid lunch idag och resterande dagar, så då finns det lite tid att pyssla med lillbus. Skulle tro att hon har samlat på sig en massa energi igen. Måste komma ihåg att kolla efter Klingas stora tärning att gömma godis i så hon har nått mera att pyssla med medans jag sitter på kursen.


Slänger in lite bilder och uppdaterar sen..om jag minns det vill säga.



Slänger upp bilderna på det lillbus lyckades med igår....suck:


      



Å såhär söta var mina töser igår kväll :)


    




Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards