Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Nu har jag vart..

Av Jenny - 19 februari 2010 15:42

..sådär dålig på att blogga igen. Suck blir lite trötter på mig själv ibland. Så vad har vi gjort dom senaste dagarna ja inte så mycket, jag och Céli tar en tur med sparken varje dag och med Shelby tränar vi på den dära gå utan band grejen. Det funkar bättre och bättre för varje dag som går. Hon kan nu vara lös på gårdsplanen med mig utan att springa iväg. Inte för att hon är totalt ointresserad av nya saker men när jag ropar/säger Shelby hit så kommer mitt lilla busfrö. Ja eller lilla var väl kanske fel att säga hon är nu påväg om Céli i höjd och hon är ca50cm i manken så ja lilla Shelby är en stoor liten tjej på ca 50cm och kanske 20 kilo eller nått. Hon börjar få rackars fina benmuskler bak...å nej jag tränar henne inte det minsta, är hon lös får hon hoppa och leka i snön bäst hon vill och inne har hon såklart dragkamp med Céli. Men känner att jag vill inte avbryta deras lekande för får man den ena lugn så retas den andra..dom är precis lika på den punkten.


Slänger upp lite bilder på Céli och Shelby:


     Såhär trötta vad dom efter att vi vart ute och åkt bil i tisdags


     Här äter dom 6månaders semlor


         Sen har jag kommit på att Shelby inte alls vill ha sina öron som dom ska ligga :p

Å sen är jag ju bara tvungen att visa vilket tålamod Céli har med henne...här får hon agera stöd när Shelby äter skinnbensring

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar ell...

Av Jenny - 13 augusti 2017 20:27

Efter som att Sheena blir mer och mera aktiv för varje vecka som går så beslöt jag mig för att jag skulle leta på den blå tärningen som man stoppar godis i och som hunden sedan får rulla för att få ut det. Har inte lyckats med att hitta den men se Sh...

Av Jenny - 16 juli 2017 17:17

Måste bara skriva och berätta att Sheena är den coolaste lilla valp jag någonsin träffat. Hon är totalt orädd för allt, älskar folk och hundar fast att hon aldrig sett dom tidigare. Viftar glatt på svansen till alla vi ser när hon får träffa nya milj...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:16

Dåså är det dags att berätta lite nyhter och av den goda sorten..... :) Sedan i onsdags huserar numera 2 st ridgebackar hos oss igen. Då var jag ner till Mölnlycke ooch hämtade hem Shelbys lillasyster Sheena :) Söt som socker men med tänder som e...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:05

Då är det dags för en förändring och lite nyheter men mer om det lite senare...     ...

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards