Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Jenny - 20 oktober 2011 10:35

Nejdå låt inte rubriken oroa er vi har inte direkt vinter här, lite kallare på dagarna och nån minusgrad på nätterna. Men skulle Shelby kunna skriva eller prata så skulle hon glatt deklarera att det minsann redan är typ -20 grader ute och att man som ridgeback minsann inte kan eller vill vara ute. Som jag ser det så är det bara stunt ifrån hennes sida. Visst den första kylan känns ju för oss alla. Men jag hävdar precis det som Eva lärt oss att den ridgeback som inte rör på sig fryser. Så ska man envisas med att bara sitta stilla ute ja då kommer man att frysa en del :P

Eller som inatt när hon väckt både mig och mamma med att trava mellan våra sängar flera gånger. Ok vi hade det inte direkt varmt inne men det var iallafall +18 i köket. Fick till slut nog och gav Shelby ett eget täcke och då vart det tack och gonatt direkt men då var klockan redan 06,30 och en annan hade svårt att somna om.

Ni skulle bara se henne just nu, eller kanske ska säga att ni skulle se dom båda just nu. Dom ligger i min säng bland täcken och kuddar och bara snarkar och sover. Tänk så bra allt kan bli om man bara får upp sina mänskliga flockmedlemar och så får man gå ut och göra en morron promenix. Sen kan man minsann sova tills det vankas lunch :P


Kan ju visa exakt hur less Shelby blir på mig när jag är ute och gör trädgården klar inför vintern:

   


Är det konstigt att man blir frusen när man ska ha bilen som hundkoja, hon har ju till och med sitt första täcke på sig, dock mest för att hon ska synas när hon sen är med till skogen.

     

Annars så ser det som sagt ut såhär varje morgon, om man inte kryper under ett täcke så kan man ju sno lite värme ifrån syster stövare. Som för övrigt tycker det blir för varmt med en frysen ridgeback nära.

  

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards