Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Jenny - 3 augusti 2011 23:06

Efter ett misslyckat försök att få fröken envis ridgeback att spåra...hon vägrade ett ens försöka stoppa ner nosen i spåret. Inte ens fast jag tog av henne den nya selen som hon inte ät allt för förtjust i :P

Visst det kändes som ett stoooort misslyckande, och jag var allt annat än glad på att det inte ens gick att lura henne att testa, var det inte selen som var otäck så var det han som hade provet. Den karln fick inte ens hälsa på Shelby, kan ju inte direkt påstå att han kunde ta hundar heller. Så nej just nu är spårandet slängt på hyllan iallafall tills Eva ska ha en spårkurs.


Så nu får Shelby slappa vidare hemma och så tar vi ett test på en inofficell utsällning i Dala-Floda till helgen :)

Testade även i söndags att ha Shelby ute med selen på för att försöka få henne van vid den, tydligen funkar den som en fart reducerare på henne :P Hon fick inte ens upp farten fast vi tvättade mina bilar ihop, inte förrän hon efter dryga timmen fick av sig selen. Då var det samma vilda Ridgeback som vanligt.

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards