Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Fullt upp hela helgen

Av Jenny - 13 februari 2012 10:04

Denna helgen har jag verkligen försökt att slita lite på mina hundar, eller ja jag jobbar på med Shelby och Cille envisas med att köra ledsna hundvalpsögon och med att gråta tills man får dåligt samvete.

Tog i lördags Shelby på en lång promenix ner på älven å sen knatade jag i rask takt medans hon kutade runt lös med ridgebackryck mest hela tiden. Men måste få skryta lite över henne, inte ett enda försök att springa fram till folk eller att jaga efter dom som åkte skoter och cross på älven.

Sen när vi kom hem så var det bara att göra Cille klar för en tur med sparken...den hunden hon kan verkligen dra och älskar att springa...frågan är bara hur mycket man törs låta henne göra hon är ju inte i nån direkt form även om det börjar gå bättre tack vara bästa Evas bantingstips för matfixerade hundar. Brukar tänka på vad dom sa i Falun när vi gav Cille sina vaccinationer innan Shelby kom hem. Fick då höra att Cille inte skulle hålla länge till om vi inte tog av henne en massa vikt, men jag fick inte cykla med henne eller låta henne springa. Suck det funkar INTE att gå en hund smal, konstigt att dom inte visst det. Vi har även testat med en massa olika såkallade bantingsfoder, dessa gjorde henne bara ledsen och totalt ovillig att vilja gå ut. Denna dom fick hon för snart 3 år sedan, nu leker hon dagligen dragkamp med Shelby, hon hoppar och springer numera runt i huset som en valp. Hon älskar att dra å då menar jag dra mig på spark, man kan omöjligen pika på för att hinna med henne då hon sätter igång så då blir det korta rucsher med drag å sen får hon slappa lite och trava på i lugnt tempo. Men som sagt Evas tips funkar bättre än dom jag fick i Falun =)


Sen igår var jag på ett föredrag med Maria Hodges, djurkommunikatör. NU ska jag väl erkänna att det inte direkt uppfyllde mina önskingar då det efter en massa frågor ifrån publiken spårade ut till ett evigt snack om foder, vad man ska eller inte ska ge sina hundar. För att senare hamna på ett rejält sidorspår om Thomas Quick...suck så när det var dax för fikapausen så avvek jag ifrån mötet. Hade ju hoppats att hon skulle ha berättta mer om sitt arbete med hundar och andra djur.

Annars så har Shelby uppgraderat sin passion för att äta konstiga saker till råa potatisar, men det duger inte med vilka som helst, nej det ska vara kingedward och sen ska dom vara köpta i Nås, suck varför kan inte min hund vara som andra??

Hon har även under veckan som gick testat att äta senapsill, kinamix med tonfisk kan ju säga att båda sakerna gick ner, till och med Cille ville ha kinamix och tonfisk.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar ell...

Av Jenny - 13 augusti 2017 20:27

Efter som att Sheena blir mer och mera aktiv för varje vecka som går så beslöt jag mig för att jag skulle leta på den blå tärningen som man stoppar godis i och som hunden sedan får rulla för att få ut det. Har inte lyckats med att hitta den men se Sh...

Av Jenny - 16 juli 2017 17:17

Måste bara skriva och berätta att Sheena är den coolaste lilla valp jag någonsin träffat. Hon är totalt orädd för allt, älskar folk och hundar fast att hon aldrig sett dom tidigare. Viftar glatt på svansen till alla vi ser när hon får träffa nya milj...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:16

Dåså är det dags att berätta lite nyhter och av den goda sorten..... :) Sedan i onsdags huserar numera 2 st ridgebackar hos oss igen. Då var jag ner till Mölnlycke ooch hämtade hem Shelbys lillasyster Sheena :) Söt som socker men med tänder som e...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:05

Då är det dags för en förändring och lite nyheter men mer om det lite senare...     ...

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards