Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Jenny - 20 maj 2012 21:24

Vart dött igen på bloggfronten...men har inte gjort så mycket med Shelby då hon vart rejält sliten efter förra helgens spårkurs uppe hos bästa Eva. 

Shelby är knappt som vanligt än men det kommer sakta men säkert tillbaka. Vi har ju som tur är haft kasst väder så det har inte gjort så mycket att hon mest vilat sig i form denna veckan. Visst har jag saknat min pigga träningskamrat men jag visste ju att det tog rejält på henne att spåra efter både älg och rådjursklöv...både med och utan blod som hjälp. Vi har dock en massa att jobba på då Shelby tyvärr tror att himlen ska rasa över henne så fort nått låter i skogen. Vet varför men det behöver inte ältas här i bloggen, utan nu jobbar vi vidare och blickar framåt, både hon och jag har lite att jobba med. Shelby ska komma över sin skräck och jag måste tänka på vad jag tänker och vilka signaler jag sänder till henne via mitt kroppspråk. Detta då hon är rejält följsam och därför känner minsta lilla förändring i mitt sinne. Detta har jag ju sett men kanske inte riktigt förstått hur känslig hon är. Men som sagt nu vet vi om det och nu jobbar vi vidare. 

Har funderat på några utställningar i sommar, just nu ev avesta och sen alfta...skippar ev avesta så vi har lite mera tid på oss att jobba :)

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards