Alla inlägg den 31 augusti 2013

Av Jenny - 31 augusti 2013 14:21

Jag får ibland frågan av folk om jag inte har 2 hundar...så tar det precis som det. På papperet äger jag dom båda men Céli är/var min present till min far på hans 60-års dag. Vi hade redan en drever då men med dom vintrar vi hade så vart jakten med henne begränsad. Så han sa ofta jag skulle vilja ha en schillerstövare igen. Så efter lite letande så lyckades jag hitta en valp utanför Umeå som det senare skulle visa sig stammar ifrån den kennel som en gång fanns i Björbo, Täxbergets. Så en sommardag för 10 år sedan så åkte vi jag och mamma upp för att hämta en liten valp. Inte kunde vi väl då tro att min far bara skulle få vara med henne i 4 år. Men tyvärr tiden ville annat och både han och Klinga vandrade vidare tillsammans. Så ja jag äger Céli på papperet men hon är/var min fars hund. Därför beslutade jag att det inte skulle vara någon jakthund av henne längre då han inte fanns med oss för skulle något ha hänt henne i skogen hade jag aldrig förlåtit mig själv.



Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards