Alla inlägg den 23 november 2009

Av Jenny - 23 november 2009 11:47

Har gått nån dag sedan jag uppdaterade här senast. Har vart så trist väder att varken jag eller voffarna har velat göra nått. Men igår har dom så sakta börjat att hitta på en massa bus inne. Så idag blev det minsann skogen och lite lek för dom. Önskar att Céli också skulle kunna springa runt lös och busa men se det går baske mig inte. Hon hittar alltid nått att jaga...är det inte grannens katt så är det nått annat som luktar massa gott som måste spåras. Men det går bra att ha henne i band och Shelby lös för då smiter inte busfröt iväg heller, hehe

Just nu sover dom båda sött här bredvid mig i min säng rygg emot rygg, fast skulle jag gå till ett annat rum så skulle Shleby komma efter direkt, hon verkar för tillfället tro att vi är ihop knutna med ett snöre eller nått hehe. Hon sover med mig varje natt men hon kommer inte med direkt när man stänger av teven utan hon kommer lite senare när man precis har somnat, å se då har hon inte några ben att kliva upp med heller :P


Vi har klippt klorna idag igen, nu har hon lärt sig att det är lika bra att sluta sprattla när matte sätter sig på golvet med tången i högsta hugg och lägger armen runt valpen. Det går fort bara hon sitter still och sen när det är klart så får hon såklart en massa beröm och lite torrfoder att smaska på.=)


Måste visa hur min säng såg ut igår kväll när jag skulle sova:


  

Inte direkt mycket plats över till en annan. Men dom flyttade sig som tur va. Shelby kom upp till mig vid teven då jag inte orkade bråka på dom just då. Å Céli ja hon pös till soffan när jag bad henne att flytta på sig runt 1tiden inatt.


Lägger upp lite mera bilder ifrån dom senaste dagarna.


                      


Har ju helt glömt att berätta att Shelby leker för fullt med sin blåa tärning som jag stoppar hennes torrfoder i. Har inte ens behövt visa henne hur man gör det räknade hon ut på 1 minut när hon fick den.


Nej nu ska jag göra som hundarna och vila lite innan det ska fixas med lunch till oss alla.


Massa kramar



Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards