Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

8 År

Av Jenny - 26 maj 2011 21:34

Kan knappt fatta att det snart är 8 år sedan vi åkte 144mil på mindre än ett dygn för att hämta hem lappapan. Men tydligen så är fallet så för idag blir hon hela 8 år. Dom åren har gått fort och hon har fått sina smällar i livet först miste hon sin älskade husse och sen travade Klinga över regnbågsbron till ett liv utan sjukdomar och sprutor. Hanr nog aldrig sett en hund sörja som Céli gjorde. Det tog lång tid innan hon kunde släppa taget om Klingas minne, fast vissa saker lever kvar som det faktum att vi aldrig kunde ta ut hennes säng ur köket, behövdes bara att den var tillfälligt blockerad av nått så vart Cille orolig och gav sig inte förrän den var ren igen. Fast numera är den mer eller mindra alltid full av Shelby...Men det där lilla yrvädret fick Cille på fötter igen och nu leker hon som aldrig förr. Det har denna vecka rykt minst en leksak om dagen, måste bli trångt där i leksaks himmlen med tanke på allt som dom dödar :P

Men som sagt min lilla Lappapa Céli blir hela 8 år idag, 8 friska år, det enda som hunnit på henne var kennel hostan som Shelby fick med sig ifrån utställningen.

Så vi fuskade lite och firade det nu i helgen som var med lite tårtkalas:

   

Å ja min hundar äter varsin bit prinsesstårta, denna lyx har dom 2 ggr om året när nån av dom fyller år :) Sen får alla tycka vad dom vill och ha sina åsikter om hur Cille ser ut men tro mig jag har testat det mesta för att ändra det men inget funkar och nu när hon fyller 8 är hon piggare än på länge hon har energi till tusen och är stark som en oxe typ. Fast kan det bli annat då hon slääääpar runt på en Ridgeback hela dagarna.

Kan ju oxå visa vad Shelby pysslade men förra helgen hon har nu fått för sig att hon är byggnadsinspektör:

 

Här hittar hon lite spindelväv som tydligen inte får finns där heller:

 


Å när hon väl tröttnat på inspekterandet så vart det RR ryck för hela slanten, inte det lättaste att ta snygga bilder på nån som springer så det bara är ett brunt streck:

   


Å sen fanns det även lite tid till att gräva och bara busa runt lite, äta lite gräs:

                    


Å sen har jag upptäckt att Shelby till och från tycker att det är pest och pina att vara med på bild:

     

Så passar man på att gömma nosen under några tröjor.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar ell...

Av Jenny - 13 augusti 2017 20:27

Efter som att Sheena blir mer och mera aktiv för varje vecka som går så beslöt jag mig för att jag skulle leta på den blå tärningen som man stoppar godis i och som hunden sedan får rulla för att få ut det. Har inte lyckats med att hitta den men se Sh...

Av Jenny - 16 juli 2017 17:17

Måste bara skriva och berätta att Sheena är den coolaste lilla valp jag någonsin träffat. Hon är totalt orädd för allt, älskar folk och hundar fast att hon aldrig sett dom tidigare. Viftar glatt på svansen till alla vi ser när hon får träffa nya milj...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:16

Dåså är det dags att berätta lite nyhter och av den goda sorten..... :) Sedan i onsdags huserar numera 2 st ridgebackar hos oss igen. Då var jag ner till Mölnlycke ooch hämtade hem Shelbys lillasyster Sheena :) Söt som socker men med tänder som e...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:05

Då är det dags för en förändring och lite nyheter men mer om det lite senare...     ...

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards