Alla inlägg den 26 september 2011

Av Jenny - 26 september 2011 10:03

Undrar bara om man som hundägare kan få tröttna på sina djur ibland. Missförstå mig rätt nu jag tänker inte sälja nån av dom eller göra nått annat drastiskt. Men känner att ibland lessnar jag på Celi framför allt då hon aldrig lyssnar på vad man försöker säga till henne. Just nu är det totalt kaos i skallen på oss alla tackvare henne. Eller ja dom båda kanske man ska säga, dom löper båda två men med Shelby är det lugna puckar hon springer som jag berättade tidigare runt utan tikskydd och det funkar. Iallafall på den punkten att vi slipper plocka upp bitar efter sönderbitna tikskydd. Men Cille hon har minsann tikskydd på och det är hon som gör oss vansinniga just nu, hon höglöper, är skitdryg på Shelby och ska ta mig fan ut varannan timme och släpper man inte ut henne så kissar hon helt sonika på golvet. Suck vet inte vad jag ska göra för det är förbannat drygt att inte veta det minsta hur det ser ut när man kommer upp igen. Dagtid funkar det väl ok då vi är uppe och ser/hör att hon vill ut men nattetid låter hon knappt nått å sen är det raka vägen in till vardagsrummet och uträtta sina behov. Vi har försökt att ransonera vattnet kvällstid för dom båda men det har inte hjälpt det minsta i nuläget. Å inte vill jag sterelisera henne heller, iallafall inte om det innefattar en operation, känner att hon är för gammal och för ur form för att sövas. Så som sagt känner mig rätt uppgiven ang Cille, men det går över.

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards