Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Bloggtorka igen

Av Jenny - 8 maj 2012 13:32

Nu har det blivit sådär lite bloggat igen. Vet inte varför men inspirationen till att göra nån uppdatering har vart som bort blåst. Men nuså finns det iallafall lite glöd för att gör en uppdatering.


Tror mycket av den bortblåsta orken kommer av att mina hundar gått till världshistorien med att vara krågliga under sina löp. Eller ja Shelby ställer väl inte till så mycket bekymmer men se det gör då Cille med så det både räcker och blir över för dom båda. Hon lyckades med konsstycket att ramla i en kall bäck, bli dålig i magen så till den milda grad att vi var ut minst 2 ggr i timmen under nästan en hel dag...suck gissa om man var less på hundar som gnällde efter detta. Sen till nästa trix nu vägrade hon ha sitt tiksydd på sig oxå...Jag ger upp,...så säger dom att man inte kan lära gamla hundar att sitta. Men nu nog om lappapan som under ett tag gått under namnet drygot...tack och lov så går det ju över.


Nu raskt över till Shelby, vad har vi hittat på då?? Jo Shelby är min träningskamrat då jag får för mig att ta en springtur eller två, snacka om trogen hund hon viker inte från min sida för nått. Har även passat på att lära henne ha sin spårsele under dessa turer så numera är den nått skoj. Det har den inte varit tidigare. Annars så har hon vart med ute och rensat blomland, hon har hjälpt till att kratta upp kvistar...eller ha hon gör väl som vanligt ojjjj kolla matte har en kvist den måste jag ha :D

Tur hon är så rackarns söt och mild att jobba med annars fick man ju en smärre härdsmälta av all "hjälp".

Får även passa på att skryta över henne då hon inte ens försöker springa fram till alla dessa hundar som folk ska släpa runt på här uppe. Blir lite less på att alla tydligen tror att det är ok att släppa in dom här på tomten. Skenheliga är dom oxå hela bunten dom har såå bra koll på sina hundar när vi är ute men då dom tror att ingen ser så släpper dom in dom. Toppen är dom som har sin lilla odåga inne och sen har den hunden mage att morra åt Shelby som inte låter ett ljud....tur att hon inte beslöt sig för att vakta och skydda sitt revir utan att hon glatt följde mig mot baksidan av huset.


Slänger upp lite nya bilder oxå medans jag ändå har ångan uppe :)

   



Har ju pratat om att Shelby får ridgeback ryck, hinner aldrig fota henne när dom infaller men såhär ser gården ut efter att hon haft en dos av dom.

   


Dessa spår kommer av att hon springer så mycket hon orkar på en begränsad yta och med en massa sladdande som följd...mellan dessa rundor så hinner hon oxå med att hoppa ner mig totalt :D

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar ell...

Av Jenny - 13 augusti 2017 20:27

Efter som att Sheena blir mer och mera aktiv för varje vecka som går så beslöt jag mig för att jag skulle leta på den blå tärningen som man stoppar godis i och som hunden sedan får rulla för att få ut det. Har inte lyckats med att hitta den men se Sh...

Av Jenny - 16 juli 2017 17:17

Måste bara skriva och berätta att Sheena är den coolaste lilla valp jag någonsin träffat. Hon är totalt orädd för allt, älskar folk och hundar fast att hon aldrig sett dom tidigare. Viftar glatt på svansen till alla vi ser när hon får träffa nya milj...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:16

Dåså är det dags att berätta lite nyhter och av den goda sorten..... :) Sedan i onsdags huserar numera 2 st ridgebackar hos oss igen. Då var jag ner till Mölnlycke ooch hämtade hem Shelbys lillasyster Sheena :) Söt som socker men med tänder som e...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:05

Då är det dags för en förändring och lite nyheter men mer om det lite senare...     ...

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards