Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Bortbytingar

Av Jenny - 1 juli 2012 10:55

Funderar för tillfället över vart mina hundar tagit vägen eller rättare sagt vem har bytt dom emot dom två som är här just nu. Den där stövaren känner jag inte igen det minsta för min lappapa brukade ju vara slööööö men nu är det istället en hund som har 2 gångarter....full rulle och känguruhopp, samt en hund som börjat skälla om hon inte får lunch nog snabbt. Så som sagt vart tog min lata lappis vägen?

Den där bortbytta Ridgebacken ska vi inte ens prata om...nu har jag helt plötsligt en hund som vill hälsa på allt och alla igen, en hund som fattar minsta vink direkt när man ska lära henne nya saker. Vilket ju bådar gott inför nästa helgs utställning i alfta.


Annars så har vi vart och kollat på vildsvinen med båda hundarna denna gång...syns nu tydligt vem av dom som har mest vakt i sig.. Shelby avskyr dom där grisarna och inte vart det bättre av att jag klev ur bilen för att fota dom :P När hela flocken av 2 suggor och 11 kultingar kom emot mig så började hon morra i bilen...samt att hon hade sten koll och skällde på dom. Jag trodde ju kanske att Céli skulle skälla mer på dom som iallafall är injagad och inte är det minsta rädd för nått. Men nejdå hon var tyst och fullt fokuserad på dom.


Så just nu har jag en fundering på om jag ska försöka gå nått spår med Céli oxå...hon är ju inte rädd för nått samt att hon vet vad nosen ska användas till. Kanske ska anmäla båda mina odjur...jag menar hundar till oppigårdsmästerskapen senare i sommar. Det tål att funderas på. Fast just nu ligger mitt fokus mest på Shelby och på det faktum att jag måste försöka tänka på att inte vara så "hård" i mitt ledarskap över henne, hon är ju mjuk och följsam av naturen. Fast just nu är hon en liiiiite dryg då hon är typ skendräktig och tror att tvättbjörns pipisen är hennes valp eller nått, fast dom infallen kommer bara ibland. Som sagt gon är sitt vanliga ombytliga jag =)


Det får räcka för denna gång ska ladda upp lite bilder på "grisarna" senare.


                       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar ell...

Av Jenny - 13 augusti 2017 20:27

Efter som att Sheena blir mer och mera aktiv för varje vecka som går så beslöt jag mig för att jag skulle leta på den blå tärningen som man stoppar godis i och som hunden sedan får rulla för att få ut det. Har inte lyckats med att hitta den men se Sh...

Av Jenny - 16 juli 2017 17:17

Måste bara skriva och berätta att Sheena är den coolaste lilla valp jag någonsin träffat. Hon är totalt orädd för allt, älskar folk och hundar fast att hon aldrig sett dom tidigare. Viftar glatt på svansen till alla vi ser när hon får träffa nya milj...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:16

Dåså är det dags att berätta lite nyhter och av den goda sorten..... :) Sedan i onsdags huserar numera 2 st ridgebackar hos oss igen. Då var jag ner till Mölnlycke ooch hämtade hem Shelbys lillasyster Sheena :) Söt som socker men med tänder som e...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:05

Då är det dags för en förändring och lite nyheter men mer om det lite senare...     ...

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards