Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Ett inlägg till

Av Jenny - 15 juli 2012 10:29

Vill bara börja detta inlägg med att skicka en massa tankar till bästa uppfödaren Eva som denna vecka tvingats låta underbara Mumin få somna in. Är otroligt glad att jag fått lära känna den underbara hunden som är pappa till lilla Shelby, hon har verkligen ärvt hans mjukhet och följsamhet, men hon har sin mammas utseende. 


Sen hoppar jag raskt över till lite skryt om min Shelby, igår var hon med ute på gården hela dagen mer eller mindre, då vi klippte gräs, tvättade bil och busade. Det där sista med lekandet håller ännu en gång på att spåra ur, Shelby har sina vanliga ryck och jag får hoppa undan då hon till och från siktar på att springa omkull mig. Hon skulle verkligen behöva en hundkompis att busa med, nån som kunde stå emot hennes kraft och hårdhänta tag till och från.

Men annars så har jag mina planer för henne, skulle vilja testa på nått med lydnad då hon följer minsta lilla vink ifrån mig. Som nu på bara ett enda nej så har hon lärt sig att inte gå ner till vedboden då mamma råkade skaka om ett getingbo där igår som var byggt i en matta. Så efter ett enda nej Shelby du får inte gå dit så väntar hon nu vi en buske en bra bit bort medans jag kollar på det. Som sagt den där lilla fröken fattar saker snabbt, ibland lite för snabbt för sitt eget bästa. 


Funderar oxå på att ev gå nån mera utsällning i år med henne men då får det bli några inofficiella som går i närheten, just nu ligger planen på Norberg och på Dala-Floda, ev blir det nån i Värmland oxå vet bara inte vart än. Detta då fröken behöver mera vana samt att dom där är lite närmare och billigare :)

Så nu ska jag försöka hinna med att träna upp Shelbys muskler och ner hennes vikt, samt att hon ska bli mera avslappnad i skogen. Fattar bara inte hur jag ska hinna allt. Visst jag vet det är tvära kast sedan inlägget om Alfta. Men jag vill ju bara att Shelby ska vara en "normal" hund, utan en massa skräck för saker och ting.

Har även bestämt mig för att krypa till korset och be Eva om hjälp över en dag eller en helg. För nu ska det banne mig funka med Shelby hon ska inte behöva vara rädd för nått.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar ell...

Av Jenny - 13 augusti 2017 20:27

Efter som att Sheena blir mer och mera aktiv för varje vecka som går så beslöt jag mig för att jag skulle leta på den blå tärningen som man stoppar godis i och som hunden sedan får rulla för att få ut det. Har inte lyckats med att hitta den men se Sh...

Av Jenny - 16 juli 2017 17:17

Måste bara skriva och berätta att Sheena är den coolaste lilla valp jag någonsin träffat. Hon är totalt orädd för allt, älskar folk och hundar fast att hon aldrig sett dom tidigare. Viftar glatt på svansen till alla vi ser när hon får träffa nya milj...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:16

Dåså är det dags att berätta lite nyhter och av den goda sorten..... :) Sedan i onsdags huserar numera 2 st ridgebackar hos oss igen. Då var jag ner till Mölnlycke ooch hämtade hem Shelbys lillasyster Sheena :) Söt som socker men med tänder som e...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:05

Då är det dags för en förändring och lite nyheter men mer om det lite senare...     ...

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards