Alla inlägg under november 2009

Av Jenny - 14 november 2009 19:23

Tog med Shelby på besök i min lägenhet idag, det gick mycket bra, bara 1 kiss olycka som hände när hon lekte med en petflaska som bäst. =)


Har inget mer att berätta om just nu så jag postar lite bilder på voffarna ifrån idag och igår med lek och slappande i min säng :) å såklart ett på min lilla linslus hehe


              

Av Jenny - 12 november 2009 18:39

Har idag bara haft en slö och slappdag med voffarna. Shelby är nog fortfarande lite sliten efter allt bus igår vid målningen, bra att det finns barn som vet hur man leker med hundar och att Tila har tålamod med min lilla busfia.

Annars har jag inte så mycket att skriva utan laddar upp lite bilder på slöhögaran i min säng :)


            

Av Jenny - 11 november 2009 11:13

Tar och sammanfattar både igår och idag i detta inlägg :)

Igår så blev jag än en gång tvungen att ringa till Eva och fråga lite fler "dumma" frågor för då ville helt plötsligt Shelby inte äta sin frukost, eller ja hon åt lite och sen hoppade hon bara runt. Visst hade min mamma fått som hon ville och rullat knurpor på golvet så hade hon ätit, men så bortskämd får hon INTE bli. Så efter att ha pratat med Eva så fick jag det lugnande beskedet om att det säkert har med tandömsningen att göra, detta gör även att fröken Shelby inte hör ett dugg när hon är lös i skogen. Så nu blir det koppel på tills man är 16 veckor, vilket är i 3 veckor till, behöver jag säga att Shelby redan försöker bita i kopplet och mest hoppa runt som en rodeohäst? Nej trodde inte det hehe.

Efter att hundarna och vi käkat lunch igår så tog vi bilen och åkte till Älgberget mest för att kolla om vildsvinen var i farten men också för att träna ännu mera bilåkning i pickupen. Inga grisar och resan gick som vanligt bra, Shelby ville ut och kissa efter vägen och blev efter det "jättefrusen" så jag lindade in henne i den tunnare hundfilten så hon fortsatte minsann att sova hela vägen. Sen hem och ut med Céli en sväng medans mamma och Shelby slappade i soffan. Lite senare igår var vi till Blg då jag behövde hämta lite papper som ska till akassan. Så vid 22.30 igår somnade Shelby för kvällen i soffan och lite senare så gjorde Céli oss sällskap där. Vid 6.445 skuttade båda busfröna in till min mamma och delade säng med henne ett tag till. Vid 7.45 kom båda in till mig och sen låg vi och dåsade till 9 :) Såååå skönt att dom kan dela säng utan bråk. Det gör dom även i skrivande stund då Shelby har vart och hälsat på Ragnar och Dagny idag. Som vanligt fick hon höra hur ful hon är....eller nej inte direkt utan snarare hur fin hon är eller frak som vi säger här. Det är hon också.

Ikväll är det tänkt att vi ska måla lite keramik så då får Shelby busa med världens snällaste Tila igen. Tila är nog den enda vuxna hund som jag med gott samvete kan låta hälsa på Shelby då jag vet att hon kan agera som en hund ska plus att hon inte är bufflig eller hårdhänt vid lek.

Nej dax för mig att göra lite nytta.


Ha det bäst...och hmm saknar minsann lite kommentarer :D hehe



Av Jenny - 9 november 2009 19:03

Wow man kanske kan börja hoppas att fröken blir rumsren iallafall. Dörren till mammas sängkammare förblir stängd på dagarna efter att voffarna gått upp och så öppnar vi den på kvällarna efter mat,promenix och lek.

Men idag har fröken bara gjort en liten olycka i hallen och då sa hon till direkt. Tänk vad lite hundgodis som beröm kan göra. Visst det kommer säkert att hända olyckor när dom leker dragkamp fram och tillbaka men det får vi räkna med. Annars har dagen vart lugn, vi har åkt en massa bil för att fixa hem en gran till gården.Men som tur är så älskar Shelby att åka bil med full värme på så man kan sussa nerbäddad i en fleece filt :P


Nej nu ska jag börja göra kvällsmat till mina hundar och sen ska vi promenixa igen, ja iallafall jag och Céli :)



Av Jenny - 8 november 2009 16:22

Hmm har inte så mycket att skriva om då jag för tillfället känner mig rätt uppgiven på Shelby hon har för 3dje dagen på raken kissat i mammas dubbelsäng. Känns inte som att vi gör annat än tvättar sängkläder och madrasser just nu :(. Detta gör hon fast hon vart ut ibland inte mer än 10 min innan..sen ska båda hundarna vara i sängen och skojbråka och då kan såklart inte liten hålla sig utan kissar rejäla pölar. Var nära att ringa idag och säga att jag ger upp med henne nu, känns så svårt.


Men lite bilder har jag iallafall


          


får skriva mer när jag känner mig piggare...fortfarande feber efter den där jädra sprutan :(



Av Jenny - 6 november 2009 21:30

Blir bara en liten kortis blogg idag med lite bilder. Idag har Shelby vaktat huset i hela 20 min med Céli, detta utan ett endaste skrik eller busstreck. Berättade bara lugnt för henne att nu går vi ut och du får vakta, nu väntade vi ju tills hon busat en massa och var lite trötter men är iallafall stolt över busungen. Sen efter att vi kom hem så tog jag henne med till Säter för att prata vinterdäck och sen vart det lite handling i Borlänge med mat till oss och leksaker och tuggben till voffarna.


Måste ju visa att Shelby inte har en aning om hur hennes öron ska ligga :D


  


Och sen lite blandade bilder på fröken i bla min säng. Hon kan nu hoppa upp i den med en väldans fart till och med :)


        

Av Jenny - 5 november 2009 17:13

Idag har vi fått ännu mera snö och till skillnad ifrån igår så ligger det kvar lite idag till Shelbys förtjusning. Trodde hon skulle tycka att snön var lite läskig eller konstig men inte då. Fröken skuttar glatt runt i den, jagar snöflingor och äter snö.

Hon är dock fortfarande lite knusslig när det kommer till att äta middag, visst den går ner om vi lägger maten på golvet eller om man matar henne. Men se den gubben går inte hon får äta när hon blir hungrig och helt själv här ska det minsann inte skämmas bort. För frukost och kvällsmat är det inga problem med. Inte ens om man är borta hos folk :D var och målade keramik igår och Shelby har nu lärt sig att skutta i trappen hemma hos Eva. Sen när det var dax för fika så tyckte Shelby att ja den där Tila hon får minsann skylla sig själv när hon är ute med sin husse..nu tar jag hennes kvällsmat. Så sagt och gjort igår åt fröken busfrö uppblött torrfoder och morötter med lite mager skinka på...så nu vet jag vart hon kommer att rymma..om hon nu skulle rymma ifrån mig. Då bär det av raka vägen till hotell Berg :D

Nej nu ska jag slappa vi teven med Shelby då en annan också är ny vaccinerad och allt. Ha det bäst och jag ska ta lite bilder på Shelbys snöbusande imorron :)



Av Jenny - 4 november 2009 12:01

Glömde visst att göra en uppdatering efter sprutan igår. Det gick smärtfritt eftersom att dom frågade om Shelby gillade torrfoder som godis och visst gör hon det. Så då fick hon en liten hög med det framför sig på bordet som hon glatt mumsade på och inte kände sticket det minsta. Efter sprutan så begav vi oss till djurmagasinet för att handla ny reflex sele till Céli och för att hitta nått reflex åt lilla Shelby. Till Shelby blev det ett täcke med reflex som är fodrat med teddy så folk slipper gnälla om att hon fryser när vi är ute på gården och busar.

Så jag postar lite bilder på yrvädret i sitt nya täcke samt några till då man bara behöver fråga Shelby om vi ska ta kort så sitter hon fint :) min lilla linslus.


          

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards