Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Jenny - 20 mars 2010 10:52

Så skönt med solsken och ännu en vårdag med takdropp. Är just nu nästan +10 grader ute och Shelby funderar som bäst varför det kommer vatten i hennes huvud ifrån taket. Det lär hon nog få fundera på. Annars så busar hon runt i snön som inte längre bär henne utan hon får pulsa runt i den. Men lika kul tycker hon det är, precis som att fånga snöbollar i luften.

Jag har nu gått klart min starta eget kurs och hoppas nu på lite ledig tid att söka jobb på och tillbringa med att träna mera med Shelby.

Skulle ju vilja gå en lydnas kurs men har insett att för att göra det måste jag ut med över 1000 kr igen, först medlemsskap i brukshundklubben och sedan kursavgift. Känns som att det blir såååå många klubbar man behöver medlemsskap i, blir lite tårta på tårta varning. Har dock snälla vänner och bekanta som kollar efter annonser på andra som också har kurser. Men har dock börjat fundera på om man kanske skulle klara sig med lite utställningsträningar istället, för Shelby lär sig snabbt och gillar nya saker. Jaja vi får minsann se hur det blir.

Andra planer vi har är att försöka få till en vacker vårbild och tävla med den i Dalarnas Tidningar om titeln årets vårvovve. Hade velat ta en bild på båda hundarna tillsammans men orkar inte skriva upp på näsan på folk exakt hur mycket Céli väger, ja jag vet att hon är överviktig men tro mig det är inte det lättaste att träna bort det, vi kör med diet foder, promenader och sen leker hon en massa med Shelby, så idag är Céli mycket piggare än hon varit på länge och bra mycket starkare också. Jaja nog om det nu ska jag kolla på vad Shelby leker med denna gång om nån leksak är påväg till himmlen eller om det är en flaska till som dödas till molekyler.

Sen ska vi till Borlänge en sväng för att handla lite mat till oss människor :)


Ha det bäst



Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards