Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Stolt

Av Jenny - 7 mars 2010 10:53

Kan inte göra annat än skryta över Shelby igen. I fredag var vi bjudna på 40års kalas och till att börja med visste vi inte alls hur vi skulle göra med just Shelby. Först tänkte vi ta henne med i bilen...visst det hade funkat om inte termometern visat på runt -15- -20 varje kväll. Å inte hade vi nån hundvakt att tjata på. Så vi tog en chansning och lämnade henne hemma med Céli. Vi stängde dom 2 dörrar som vi brukar, till vardagsrummet och till mammas sängkammare. Så vid 18.20 tiden så for vi ner till Veronica. Runt 20 tiden kom jag hem igen för att gå med voffarna och ge dom lite kvällsmat, inget var ens rört när jag kom hem så dom fick mat och promenix..plus lite godis och några ben att tugga på sen for jag tillbaka till kalaset. Vi kom sen hem igen runt 23 tiden till ett hus som såg ut som vi lämnade det. =) Mycket stolt över att det funkade att lämna henne denna gång utan att allt var söndertuggat. Visst jag vet att nästa gång kanske det går mindre bra men iallafall känns det som att vi går åt rätt håll :)


Annars har helgen vart lugn. Igår var vi till Blg och köpte Shelby ett nytt halsband plus lite mera kyckling godis och ben att tugga på. Skaffade mig också en Klicker så jag kan lämna tillbaka den vi lånat av Eva.

Så inne på Djurmagasinet har dom nu lärt Shelby att slänga upp tassarna på disken för då får man godis. Å så charmade hon en äldre dam med sitt barnbarn =) Direkt när damen ifråga fick se Shelby frågade hon direkt nej men åå är det en riktig Ridgeback, ja det är det svarade jag och så berättade hon om sina fd grannars hund som var den gulligaste och härligaste hon hade träffat och just en rhodesian Ridgeback, men efter att hon flyttat till Borlänge hade hon inte sett några så hon vart sååå glad över att se Shelby och berömde henne för hennes vackra huvud och ögon. Kan ju säga att hon fick en massa glada pussar helt gratis av Shelby.

Så hon lyckas då alltid charma folk min lilla busunge


Nej nu är det snart dax för mat igen så ha det bäst


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 oktober 2017 22:10

För lite över 1 vecka sedan fick jag det värsta samtal man kan få som lastbilschaufför och hundägare. Jag är aldrig nära hemmet då jag susar mellar Dalarna och Stockholm 2-3 dagar i veckan. Oroar mig alltid för att något ska hända med mina hundar ell...

Av Jenny - 13 augusti 2017 20:27

Efter som att Sheena blir mer och mera aktiv för varje vecka som går så beslöt jag mig för att jag skulle leta på den blå tärningen som man stoppar godis i och som hunden sedan får rulla för att få ut det. Har inte lyckats med att hitta den men se Sh...

Av Jenny - 16 juli 2017 17:17

Måste bara skriva och berätta att Sheena är den coolaste lilla valp jag någonsin träffat. Hon är totalt orädd för allt, älskar folk och hundar fast att hon aldrig sett dom tidigare. Viftar glatt på svansen till alla vi ser när hon får träffa nya milj...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:16

Dåså är det dags att berätta lite nyhter och av den goda sorten..... :) Sedan i onsdags huserar numera 2 st ridgebackar hos oss igen. Då var jag ner till Mölnlycke ooch hämtade hem Shelbys lillasyster Sheena :) Söt som socker men med tänder som e...

Av Jenny - 30 juni 2017 11:05

Då är det dags för en förändring och lite nyheter men mer om det lite senare...     ...

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards