Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Jenny - 16 maj 2010 11:20

Vi har under hela min uppväxt haft schillerstövare då min far gillade denna ras skarpt, visst dom är lite udda och har en massa egenheter som att dom äter tills dom kräks å sen forstätter dom att glufsa i sig mat. Jodå min mamma testade detta när jag var barn på vår dåvarande stövare Täxbergets Fia. Jag fick också lära mig att stövare gillar inte vatten i nån annan form än att dricka det. Fia hon var ett ess på att undvika vattenpölar och regnade det så kunde hon ligga inne hela dagar och lata sig och att bada var bland det värsta hon visste.

Men tydligen så stämmer inget av detta in på Céli för hon äääälska att plaska runt  bäckar och vattenpölar. Hon har inget emot regn, visst bada tycker hon lite si och så..hon står iallafall stilla om man säger till henne.

Såhär såg det ut igår när Céli tyckte att hon behövde minsann plaska runt i bäcken:

   

Fast även fast hon inte är som alla andra så är hon gullig på sitt säregna sätt. Eller som jag brukar skylla på när hon hittar på nått bus..jaja hon är ju ifrån Norrland så vad hade vi väntat oss :)


Sen lite bilder på nån som inte är rädd för vatten även om det inte är allt för kul med regn:

     


Å det här använder Céli Shelby till när dom ska vara i samma säng:

   

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards