Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Jenny - 26 maj 2010 12:18

Idag har vi kalas för gamla Céli, hela 7 år blir hon idag. Kan säga att det märks inte det minsta att hon skulle vara 7 år. Hon leker och busar för fulla muggar med Shelby ..tror minsann att min gamla stövare bara blir vildare och vildare för varje dag som går. Vi har bytt ut hennes dyra dietfoder emot för tillfället fick det bli doggy. Visst jag vet att det kanske inte är det bästa men Céli har plåtmage och sen hade hon tröttnat på sitt foder och ville mycket hellre äta Shelbys valpmat. Vilket jag inte tyckte var en bra idé. Men som sagt idag blir det tårta för henne till oss och voffarna, hela 7 friska år har hon hägt med. Hon har fått en massa smällar i livet, hon miste sin älskade husse och sin älskade flockledare Klinga. Men nu när Shelby vuxit upp till en stor och stark tjej så älskar Céli henne lika mycket som vi andra gör. Dom kan tillbringa timme på timme med att leka sönder leksaker, eller bitas och efter det brukar dom somna i min säng. Eller som jag visade här om dagen så sitter dom ute och njuter i stolarna på trappen.

Svårt att tänka sig att det redan är 7 år sedan vi hämtade hem denna lilla krabat:

  

Annars så håller jag som bäst på att lära Shelby att stå och gå/springa med stryplänk tills vi ska på utställning.

Sen har hon även hunnit med att kolla så att min mamma sköter sig när gräset ska klippas här hemma, kolla bara:

        


Sen tar vi och lägger upp några fler bilder på voffarna:


          

Måste skryta lite och säga att jag tycker minsann att Shelby blivit riktigt vacker.. :)


Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards