Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Jenny - 21 augusti 2010 17:58

Hmm nu ska vi se vad har vi hunnit med denna gång då? Mjo förra lördagen så packade vi ner mat till oss och hundarna å sen tog vi bilen upp till Älvdalen och kollade på en massa fina bilar som körde runt där. Måste säga att Céli var rackars duktig på att inte skälla på allt och alla. Folk passerade ju oss med en massa hundar, visst ibland kunde hon inte hålla sig utan vissa skulle det skällas på men fast hon gjorde det så fick vi Shelby att inte göra det. På vägen hem ifrån Älvdalen så somnade såklart mina fyrfotade raggarbrudar..Shelby på sätet och Cille på filtarna på golvet.


Vad mer har vi gjort då..ja denna vecka har vi flängt runt en massa...började i  tisdags då var vi till Falun och Shelby fick sin 1års spruta, fick även höra att denna gång var hon inte för mager utan hon ska ner 2-3 kilo..konstigt för E tyckte minsann det kanske var 0.5 kilo för mycket på henne när vi sågs senast. Jaja jag väntar tills vi träffar E igen och lyssnar på henne :)

Sen i onsdags behövde min mustang en ny ruta och då man vill anlita sin släkt så bar det iväg till Hedemora med 2 bilar. Mamma och Shelby tog volvon ner och jag susade i mustangen, sen när vi lämnat bilen där så fortsatte vi till Norberg för att säga hej till moster..ja inte min moster utan mammas oförskämt pigga moster på 90+ som bor i egen lägenhet och sköter allt själv. Väl där så skulle vi köpa lite bröd och gott att ha på brödet för att inta lite kaffe och smörgåsar. Så sedan vi handlat och hälsat på släkten som har glasmästeriet i Norberg så beslöt jag mig för att ta Shelby och gå så att hon skulle få lufta sig lite. Så sgat och gjort vi knatade genom Norberg och utanför caféet Elsa Andersson så korsar ett älder par vägen och mannen säger till sin fru kolla det där är en såndär Rhodesian Ridgeback och sen vart det såklart att stå och prata med dom lite, dom tyckte såklart att Shelby var vacker och snäll..hon går numera fram till folk och slickar dom lite försynt på händerna och sen tycker hon det räcker med hälsande. Den hunden hon kan allt charma folk i alla åldrar.

När vi åkte därifrån för att hämta min mustang så följde hon med ut för att kolla på Shelby och gissa vad Shelby fick såklart höra igen vilken vacker hund hon är :)


Sen i torsdags tog mamma hundarna med till Vansbro där jag var och fick min pickup kollad för besiktning...en besiktning som inte blev av då dom glömt att montera parkerings ljus.


Igår var vi bara hemma och slappade...jag och Shelby tvättade min mustang.


Idag har vi vart ute och plockat blåbär med Shelby, gissa om hon gillade att springa i skogen som ett litet skållat troll..det var ett under att hon inte krockade med oss eller ett träd och att hon inte halkade på alla stenar. Å såklart har Shelby kommit på att blåbär är smaskens att äta.

Slänger upp lite bilder ifrån skogen idag:


                           

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards