Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Jenny - 9 oktober 2009 18:55

Idag tog jag Shelby och for ner till Järudds i Säter. Så nu har minsann lilla fröken hälsat på alla som jobbar där kan ju bara upplysa om att alla tyckte hon var söt. Undra på det då lillfröken är söt som socker :) Hon fick även hälsa på deras verkstads hund Cesar. Fast han var lite läskig och ville nosa en massa så Shelby fick sitta bakom mina ben och bråka med honom. Skönt att se att hon är van vid andra hundar.

Resan dit gick hur bra som helst, Shelby och mamma delade på baksätet i min pickup men inte det minsta gråt denna vända. Snart dax att fröken får träna på att åka ensam i baksätet kortare vändor.

Vi hann just inte mer än hem och ge Céli och Shelby lunch innan min tfn ringde och Tim, Kaka och William ville komma ner ifrån rättvik för att hälsa på lilla fröken. Vilket dom gjorde bra för båda voffarna att få hälsa på nån som är liten en människovalp. Så nu sussar dom sött igen, Shelby som vanligt i Célis säng och Céli i min.


Nu ska jag ta lite vila eftersom att jag vart upp sedan 7.30 idag och hållit igång. Natten har gått ganska bra Shelby väckte oss vid 2.30 tiden för då hade hon minsann vandrat in i köket igen och vågade inte gå tillbaka. Men som vanligt så väntade jag tills hennes gråt upphört innan hon fick hjälp att gå tillbaka till sängen och sova vidare till 7.30 då vi var ut och gjorde nummer 1 och 2 i blomlandet som fröken tycker passar som toalett.


Nej nu ska jag vila lite innan det är dax att gå en tur med Céli igen och att ge dom båda kvällsmat.


Måste bara ladda upp 2 bilder på Shelby där hon är söt som socker


    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards