Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Jenny - 10 oktober 2009 20:51

Idag har vi åkt ännu mera bil med Shelby och hon har fått träna på att sova ensam i baksätet medans vi åkte till Insjön för att skaffa batterier till min jaktradio. Jag ska ju tillbringa nästa vecka i skogen och jaga älg.

Men nog om mig nu och tillbaka till Shelby. Efter att vi kom hem ifrån Insjön så bytte jag kläder och stoppa in SHelby i min pickup för en sväng upp till Täxberget och älgfesten där. Vi var nog där i ca 1 timme men Shelby hittade en skoj Jackrussel kille som hon busade en massa med. Efter det så var det hemfärd och käka middag/lunch för henne. Resan hem sov hon iallafall....men resan upp grät hon nästan hela vägen men se det hjälpte inte att gråta jag flyttade iallafall inte fram henne, hade tänkt göra det när hon blivit tyst, men det blev hon ju aldrig.

Efter att hon käkat så satte hon igång med första krokodil anfallet som bestod i att jaga Céli och tugga på hennes öron sedan när Céli skuttade upp i soffan så fick mina ben och fötter fan för det :D hehe.

Efter att ha busat i nästan 1 timme så somnade Shelby och sov tills klockan var 18.30 Sen har hon haft ett till krokodil anfall där mina och mammas fötter och Célis öron och ben vart allt för tuggvänliga. Hon har även en viss kärlek för mina sandaler, tuggar hej vilt på dom så fort hon kommer åt. Skulle man tro på återfödelse så svär jag på att Klinga min drever har kommit tillbaka till oss.


Lägger upp några bilder på Shelby. Bla om hur man bäst åker pickup efter att ha busat.


        

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards