Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Jenny - 3 januari 2010 11:54

Måste börja denna 2010 års första blogg för min del med lite skryt över båda hundarna. Ingen av dom ens reagerade på fyrverkerierna som skulle skjutas i 2 dagar här. Konstigt att folk aaaaaaldrig kan nöja sig med en dag och om det nu är nyår så räcker det väl med runt 12 slaget. Men inte här inte här började dom smälla av raketer mellan 19-20 på kvällen och efter 12slaget så skulle det hålla på nästan till 1 suck. Men som sagt lite skryt nudå...Céli har på nått mysko sätt blivit rädd för raketer sedan min pappa, hennes älskade husse dog. Visst Klinga var rädd nästan hela sitt liv..tack till korkade grannar som sköt en raket över ryggen på henne och sa att ja men är hon rädd är det väl bara att ta bort henne. Men som sagt detta nyår var Céli en klippa inte det minsta rädd när hon och Shelby firade 12 slag i soffan med mig och mamma. Mycket stolt över dom båda.

Sen har Shelby hittat sig 2 st 2benta lekkamrater som hon älskar över allt annat. Några grannbarn lite längre bort efter vägen hade henne med och spelade bandy i förrgår. Kan ju säga att dom älskar hundar och vill ha en men deras mamma ville inte. Fast dom hade sin pappa med på det hela så med dom fick Shelby leka i nästan 1 timme. Dom busade med bollar och sprang ifrån Shelby så hon fick jaga dom. Behöver jag säga att hon somnade direkt vi kom hem :)

Igår var det tyvärr kallare igen ner till -20...så igår var vi bara till Insjön och handlade lite bra att ha saker och sen vart det en promenix med täcket på för Shelby, men hon blir ju rackars trötter av att vara med och åka bil.

Idag är det varmare igen så efter lunch tänkte jag ta med henne ut och busa lite igen. Som hon älskar det och till och med tjatar om det genom att ta sitt lekkoppel och fara funt i huset.

Nej ska fixa klart med vår lunch nu.



Presentation

En blogg om hur det är att leva med 3 st hundar i olika åldrar och olika raser. En gammal Schillerstövare och en ridgeback. Numera finns det bara Shelby kvar hos mig.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards